Najsłynniejszy producent segmentu premium Rolls-Royce, firma istniejąca od 116 lat sprzedała w 2019 r. rekordową liczbę 5152 limuzyn po 4107 w 2018 r. dzięki ogromnemu popytowi na pierwszy w historii SUV, Cullinan wprowadzony na rynek zaledwie rok wcześniej.
„Światowy popyt na naszego Cullinana zapewnił ten sukces i powinien ustabilizować się w 2020 r.” — oświadczył w komunikacie prezes Torsten Müller-Ötvös. Największy wkład wniosły Stany, na które przypadła niemal jedna trzecia sprzedaży, przed Chinami i Europą.
Wynik osiągnięty przez markę należącą do BMW jest jasnym promieniem w sytuacji, gdy sektor motoryzacji ma do czynienia z wieloma wyzwaniami w warunkach spowolnienia gospodarki na świecie, co wpłynęło na mniejszą sprzedaż Volkswagena i Forda — pisze Reuter.
Drugą dobrą wiadomością z Wysp jest powrót do rentowności Bentleya dzięki zwiększeniu sprzedaży aut o 5 proc. do 11 006 sztuk, głównie w Europie i obu Amerykach. Ten sukces firmy należącej do grupy Volkswagena zapewniły jej nowy kabriolet Continental GT Convertible, serie pochodne i kilka ograniczonych edycji.
Sprzedaż w Chinach zmalała o 12 proc. do 1940, bo zabrakło dostępnych modeli, jako że Continental GT trafił na tamten rynek dopiero w grudniu — wyjaśnił Bentley.