Jak każda niepoważna rzecz paradoksalnie zabawki to bardzo poważny biznes. Samo spojrzenie na rozwój rynku produktów związanych z najmłodszymi wyraźnie pokazuje, jak duży drzemie w nim potencjał. Według raportu firmy PMR w 2019 r. wartość rynku produktów dla dzieci wyniosła 15,2 mld zł. W tym roku rynek nie ma zamiaru się zatrzymywać – wzrost sektora ma wynieść 4,8 proc.
Jak kupują Polacy
Globalnie segment zabawek również przeżywa dobre chwile. Do 2021 r. jego wartość się zwiększy do 26,9 mld dol., rok do roku rosnąc o 2,4 proc. – szacuje TMS Brokers. Polską sprzedaż z kolei napędza internet – przypada nań blisko 62 proc. kupowanych zabawek. Dużą popularnością cieszy się Allegro. Wartość sprzedaży zabawek przez tę platformę przekracza 500 mln zł, ciągle rosnąc.
W całej Polsce w 2019 roku kupować online miało ponad 61 internautów, a 77 proc. Polaków to aktywni użytkownicy internetu. Średnio wydaliśmy wtedy 651,5 euro rocznie – czytamy w raporcie serwisu Interaktywnie.com. Z kolei eksperci odpowiedzialni za raport Statista Digital Market Outlook szacują, że wartość polskiego rynku handlu online w 2019 roku miała wynieść 50 mld zł, a w 2020 może to być nawet 70 mld.
Klienci są również coraz bardziej ekologiczni. Po latach zachwytu nad kolorowym plastikiem coraz większą popularnością cieszą się zabawki, które dla niektórych mogą być z innej dekady – chodzi oczywiście o drewniane klocki czy samochody.