W piątek 5 stycznia na ekrany kin wejdzie nowa adaptacja „Akademii pana Kleksa” na podstawie książki Jana Brzechwy, w której w rolę główną wciela się Tomasz Kot. Skierowany do dzieci film stał się okazją do promowania różnych produktów z wizerunkami jego bohaterów, w tym bezalkoholowego napoju w butelce imitującej butelkę szampana z Panem Kleksem. Według Tomasza Kota to nie był dobry pomysł.
- Oświadczam, iż osobiście nie mam nic wspólnego z reklamą napojów bezalkoholowych imitujących szampany, na których pojawił się mój wizerunek i nie była to moja decyzja. Wszelkie pretensje powinny być kierowane do podmiotów za to odpowiedzialnych. Dowiedziałem się o istnieniu tych napojów w sklepach z postów w social media – napisał aktor w poście na Instagramie.
Tomasz Kot podkreślił też, że nie tylko nie pije alkoholu od 18 lat, ale też nigdy nie brał (i nie wyrażał zgody) na udział w reklamach napojów alkoholowych czy ich imitacji. Szczególnie tych skierowanych do dzieci.
Napój trafił na półki sieci handlowych, a posty zawierające zdjęcia i filmy z nim w roli głównej obiegły media społecznościowe. Sprzeciw Tomasza Kota przeciwko wykorzystaniu jego wizerunku do promowania spożywania napojów imitujących alkohol przez dzieci sprawił, że przynajmniej jedna z sieci handlowych zareagowała.