5 grudnia odbyła się premiera „Cyberpunk 2077: Ultimate Edition”. Zbiorcze wydanie ukazało się na konsole Xbox Series X|S i PlayStation 5 oraz PC - zarówno w dystrybucji cyfrowej jak i pudełkowej. Wraz z bazową grą nowe wydanie objęło też dodatek „Widmo wolności”, aktualizację 2.0 i zawartość dodatkową. Aktualizacja, oprócz standardowych poprawek oraz ulepszeń, dodała między innymi wyczekiwany przez społeczność gry system metra, który umożliwia poruszanie się pomiędzy dziewiętnastoma stacjami.
Czytaj więcej
Studio mile zaskoczyło wynikami. Zyski podbiła dobra sprzedaż "Widma Wolności". Jakie są plany na 2024 r.?
„Cyberpunk” oraz „Wiedźmin” to flagowe gry polskiego studia. Ta pierwsza zadebiutowała w grudniu 2020 r. Okazała się komercyjnym sukcesem, ale początkowo spotkała się z falą krytyki m.in. z uwagi na błędy w wersji na konsole. Studio jednak systematycznie poprawiało grę i dodawało do niej nową zawartość. Dużym sukcesem okazał się tegoroczny dodatek - czyli wspomniane już „Widmo Wolności”. Zadebiutował 26 września. Sprzedał się już w ponad 4,3 mln egzemplarzy.
Udany rok dla CD Projekt
Wiele wskazuje, że cały 2023 r. będzie dla polskiego studia udany. W trakcie trzech kwartałów wypracowało prawie 768 mln zł przychodów wobec 624 mln zł rok temu. Zysk operacyjny wzrósł do 281,2 mln zł z 233,9 mln zł, a zysk netto do prawie 290 mln zł z 211,9 mln zł. Wyniki czwartego kwartału wesprzeć może dzisiejsza premiera.
- Umiarkowany pozytywny wpływ powinien być widoczny. Pamiętajmy, że jesteśmy wciąż w okresie okołopremierowym dla „Widma wolności”. Myślę że wersja ultimate gry, którą można też uznać za wersję ostateczną, może przyciągnąć wielu spośród tych graczy, którzy odkładali zakup, czekając aż „Cyberpunk” będzie doszlifowany - komentuje Michał Wojciechowski, analityk Ipopemy Securities. Wtóruje mu Kacper Koproń z Trigon DM.