Firma ogłosiła wyniki ostatniego roku na konferencji prasowej w Pałacu Kongresów w dniu inauguracji targów handlowych i 23. edycji Festival del Habano, dorocznej imprezy promocji cygar. W obu imprezach uczestniczył prezydent Kuby, Miguel Diaz-Canel. W targach uczestniczy 70 wystawców, w tym, 59 kubańskich.
Corporación Habanos, przedsiębiorstwo państwowe, związane z brytyjską grupą Altadis z centralą w Hiszpanii kontroluje 40 proc. udziału rynkowego cygar segmentu premium i do 80 proc. rynku puros zwijanych ręcznie. To jeden z ważniejszych eksporterów, dostawca dewiz dla kubańskiej gospodarki. Ostatnie lata były gorsze dla firmy z powodu pandemii i zniszczeń wywołanych przez silny huragan „Ian”, zwłaszcza w prowincji Pinar de Rio, gdzie znajduje się większość plantacji tytoniu. — Habanos kontynuuje drogę wzrostu, co pokazała światu w ostatnich latach — podkreślił na konferencji wiceprezydent ds. rozwoju, José Maria López.
Czytaj więcej
Własnoręczne zawijanie tytoniowych liści, zwiedzanie plantacji i wspólne palenie najlepszych cygar zakupionych w promocyjnych cenach – tym kubańska stolica przyciąga miłośników aromatycznego ziela na dwudziesty Hawański Festiwal Cygar
Europa była głównym rynkiem zbytu cygar, przypadło na nią 54 proc. sprzedaży, przed Azją-Pacyfikiem (19 proc.), obiema Amerykami, bez USA w związku z sankcjami (15 proc.), Afryką i Bliskim Wschodem, (12 proc.). Głównymi odbiorcami były Hiszpania, Francja, Niemcy, Chiny i Szwajcaria, zmieniła się tylko ich kolejność wobec 2021 r.
Corporación Habanos, producent puros marki Cohiba, Montecristo, Partagas i Romeo y Julieta sprzedaje je w 140 krajach świata na 5 kontynentach (poza USA) w sieci 4769 wyspecjalizowanych punktów sprzedaży (157 casa del habano, 17 Cohiba Atmosphere, 567 Habanos Terrace, 2744 Habanos Point, 1264 Habanos Specialist), o 10 proc. więcej niż w 2021 r. Podczas festiwalu cygar firma przedstawiła nowe wyroby: Montecristo Open, Bolivar New Gold Medal i Linia Maestra.