Urząd Komunikacji Elektronicznej zapowiedział, że przeprowadzi postępowanie sprawdzające, jak operatorzy telekomunikacyjni wprowadzają w umowach z abonentami klauzule pozwalające im podnosić ceny o wskaźnik inflacji w trakcie trwania kontraktów.
O tym, że operatorzy telekomunikacyjni Orange Polska i T-Mobile Polska zdecydowały się na wprowadzenie do umów z klientami (nowymi i przedłużającymi kontrakty) specjalnych klauzul pozwalających im podnieść ceny, gdy inflacja jest odpowiednio wysoka, napisaliśmy jako pierwsi w czwartek.
Wspomniał o tym podczas telekonferencji w sprawie wyników półrocza Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. Teraz biura maklerskie szacujące wartość akcji Orange Polska oceniają, że to jedna z ważniejszych wiadomości przekazanych przez zarząd.
Czytaj więcej
Ceny usług największego telekomu w Polsce w 2023 roku będą mogły zostać podniesione części klientom w trakcie trwania kontraktu. Operator rozpoczął dodawanie klauzul inflacyjnych do umów z klientami.
Do wprowadzenia klauzul inflacyjnych szykują się też najwyraźniej inni operatorzy. Polkomtel, właściciel marki Plus, przekazał nam w piątek, że nie ma analogicznych klauzul w umowach. – W kontekście obecnego środowiska inflacyjnego, które wyraźnie zwiększyło koszty prowadzenia działalności w segmencie telekomunikacyjnym, widzimy zasadność takich zapisów – brzmi jednak stanowisko Plusa.