- Prowadzone dotychczas procesy restrukturyzacyjne spowodowały przede wszystkim całkowite zredukowanie zadłużenia wobec banków oraz sprzedaż aktywów, które stały się zbędne dla prowadzenia podstawowej działalności W konsekwencji działalność spółki nie jest dodatkowo obciążona bardzo wysokimi kosztami związanymi z utrzymaniem chociażby takich aktywów jak nieruchomości/pomieszczenia produkcyjne w Nowej Soli, Karpicku czy Grodzisku Wielkopolskim. Decyzja zarządu o zaangażowaniu w nowe projekty została podjęta po bardzo dokładnej ocenie ich potencjału oraz rynkowej weryfikacji – wyjaśnia Groclin w komunikacie
W ocenie zarządy firmy dotychczasowe prace nad nową strategią pokazały przede wszystkim wysoki potencjał rynkowy marki Groclin, która w przyjętych założeniach będzie marką wiodącą dla projektów: Groclin Bike, Groclin Home oraz Groclin Energy.
W ubiegłym tygodniu Groclinu przyjął podstawowe założenia do nowej strategii, obejmującej przede wszystkim zaangażowanie w sektorze szeroko rozumianej elektromobliności oraz w odnawialne źródła energii (OZE) w połączeniu z budową potencjału oraz kompetencji w sektorze inteligentnych rozwiązań dla budownictwa mieszkaniowego. Zmianę profilu działalności niedawnego producenta poszyć i akcesoriów samochodowych wymusił największy od lat kryzys w motoryzacji, spotęgowany pandemią Covid-19.