Bank Handlowy przyjął strategię na lata 2022-2024. Głównym celem jest osiągnięcie na koniec tego okresu zwrotu z kapitałów własnych (ROE) powyżej 12 proc. Przychody klientowskie mają rosnąć średniorocznie po 9 proc., a wzrost aktywów tego segmentu po 6 proc. Bank chce utrzymać dyscyplinę w zakresie wydatków: wskaźnik kosztów do przychodów ma wynosić 50 proc. Handlowy planuje utrzymać swój dywidendowy charakter: do podziału z akcjonariuszami ma trafiać minimum 75 proc. rocznego zysku netto.
„W segmencie bankowości instytucjonalnej strategia przewiduje koncentrację na tych obszarach, gdzie istnieje istotna przewaga konkurencyjna banku, ze szczególnym uwzględnieniem polskich firm działających lub planujących działalność na rynkach zagranicznych, jak i międzynarodowych korporacji inwestujących w Polsce. Strategia opiera się na inicjatywach mających na celu wzrost przychodów z działalności klientowskiej, w tym między innymi: udział w transakcjach klientów z zakresu bankowości inwestycyjnej, akwizycja nowych klientów w segmencie bankowości przedsiębiorstw, utrzymanie pozycji lidera w segmencie firm globalnych, czy koncentracja na dostarczeniu najlepszych rozwiązań klientom z segmentu digital. Istotnym komponentem strategii będzie także wspieranie klientów w podejmowaniu inicjatyw z zakresu transformacji w obszarach Environmental, Social, Governance (ESG)” – czytamy w komunikacie.
Warto przypomnieć, że część detaliczna Banku Handlowego, mająca 7 mld zł aktywów, została wystawiona wiosną tego roku na sprzedaż (dotyczy to także biznesu detalicznego Citi w 12 innych krajach). "Z uwagi na fakt, iż na moment przyjęcia strategii nie zostały podjęte dalsze decyzje dotyczące realizacji decyzji o potencjalnej transakcji sprzedaży bankowości detalicznej, strategia zakłada funkcjonowanie segmentu w strukturach banku i będzie się koncentrowała na działaniach mających na celu jak najszybsze przywrócenie rentowności tego segmentu" - napisano w raporcie.