Domowe assistance to najczęściej wybierane przez właścicieli domów i mieszkań rozszerzenie ubezpieczenia nieruchomości. Compensa TU SA Vienna Insurance Group ocenia, że wchodzi ono w zakres aż 98 proc. polis. Okazuje się też, że osoby, które ubezpieczają swoje domy oraz mieszkania, a do tego dokupują domowe assistance, korzystają z niego. Ze statystyk ubezpieczyciela wynika, że w 2020 r. liczba interwencji, w których było ono wykorzystywane, zwiększyła się o 34 proc. w porównaniu z 2019 r.
– Na wzrost wpływają dwa czynniki. Pierwszy to pandemia koronawirusa. W 2020 r. więcej czasu spędziliśmy w swoich domach i mieszkaniach. Chcąc nie chcąc, bardziej je eksploatowaliśmy, a to przełożyło się na większą liczbę awarii. Drugi to rosnąca w ostatnich latach świadomość ubezpieczeniowa. W Polsce coraz więcej wiemy o ubezpieczeniach i można powiedzieć, że nauczyliśmy się z nich korzystać – mówi Andrzej Paduszyński, dyrektor departamentu ubezpieczeń indywidualnych Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
Assistance to pakiet usług gwarantujących natychmiastowe wsparcie w nagłych sytuacjach związanych z użytkowaniem nieruchomości. Polisa przydaje się przede wszystkim w przypadku wszelkiego rodzaju awarii – od awarii zamka w drzwiach po problemy z instalacją gazową. Z danych Compensy wynika, że w 2020 r. najczęściej potrzebowaliśmy wsparcia z assistance w związku z awariami hydraulicznymi. Stanowiły one niemal połowę wszystkich interwencji. W trójce najczęstszych zdarzeń, w których sięgaliśmy po usługę assistance, znalazły się też awarie sprzętu AGD oraz awarie instalacji elektrycznej. Klienci potrzebowali też wsparcia ślusarzy, techników urządzeń grzewczych, dekarzy i serwisu RTV.
W zależności od ubezpieczyciela domowe assistance zapewnia pomoc nawet w kilkudziesięciu sytuacjach. Oprócz wyżej wymienionych to także m.in. interwencje gazownika, murarza czy malarza, a nawet opieka nad zwierzętami domowymi czy usługi concierge.