Użyteczne assistance na domowe awarie

Pandemia i związana z nią praca i nauka zdalna, ale też wyższa świadomość ubezpieczeniowa, sprawiają, że częściej sięgamy po wsparcie z domowego assistance.

Publikacja: 18.02.2021 21:00

Użyteczne assistance na domowe awarie

Foto: Adobe Stock

Domowe assistance to najczęściej wybierane przez właścicieli domów i mieszkań rozszerzenie ubezpieczenia nieruchomości. Compensa TU SA Vienna Insurance Group ocenia, że wchodzi ono w zakres aż 98 proc. polis. Okazuje się też, że osoby, które ubezpieczają swoje domy oraz mieszkania, a do tego dokupują domowe assistance, korzystają z niego. Ze statystyk ubezpieczyciela wynika, że w 2020 r. liczba interwencji, w których było ono wykorzystywane, zwiększyła się o 34 proc. w porównaniu z 2019 r.

– Na wzrost wpływają dwa czynniki. Pierwszy to pandemia koronawirusa. W 2020 r. więcej czasu spędziliśmy w swoich domach i mieszkaniach. Chcąc nie chcąc, bardziej je eksploatowaliśmy, a to przełożyło się na większą liczbę awarii. Drugi to rosnąca w ostatnich latach świadomość ubezpieczeniowa. W Polsce coraz więcej wiemy o ubezpieczeniach i można powiedzieć, że nauczyliśmy się z nich korzystać – mówi Andrzej Paduszyński, dyrektor departamentu ubezpieczeń indywidualnych Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

Assistance to pakiet usług gwarantujących natychmiastowe wsparcie w nagłych sytuacjach związanych z użytkowaniem nieruchomości. Polisa przydaje się przede wszystkim w przypadku wszelkiego rodzaju awarii – od awarii zamka w drzwiach po problemy z instalacją gazową. Z danych Compensy wynika, że w 2020 r. najczęściej potrzebowaliśmy wsparcia z assistance w związku z awariami hydraulicznymi. Stanowiły one niemal połowę wszystkich interwencji. W trójce najczęstszych zdarzeń, w których sięgaliśmy po usługę assistance, znalazły się też awarie sprzętu AGD oraz awarie instalacji elektrycznej. Klienci potrzebowali też wsparcia ślusarzy, techników urządzeń grzewczych, dekarzy i serwisu RTV.

W zależności od ubezpieczyciela domowe assistance zapewnia pomoc nawet w kilkudziesięciu sytuacjach. Oprócz wyżej wymienionych to także m.in. interwencje gazownika, murarza czy malarza, a nawet opieka nad zwierzętami domowymi czy usługi concierge.

– Assistance to jedna z najczęściej wykorzystywanych usług ubezpieczeniowych. Przydaje się w niespodziewanych sytuacjach, które utrudniają codzienne funkcjonowanie. Z pozoru prozaiczne zdarzenia, np. cieknący kran czy niedomykające się drzwi, zajmują czas i potrafią przysporzyć sporych problemów. Nie każdy chce i potrafi tego typu sprawy załatwiać na własną rękę – tłumaczy Andrzej Paduszyński.

Tegoroczny atak zimy sprawił, że znacznie częściej korzystamy również z samochodowego assistance. Samochodowe assistance jest obok NNW zdecydowanie najczęstszym dodatkiem do obowiązkowych polis OC. Obejmuje pakiet usług niezbędnych, jeśli auto pod domem lub na trasie niespodziewanie odmówi posłuszeństwa. Trwające od przeszło miesiąca mrozy i opady śniegu sprawiły, że kierowcom problemy sprawiają rozładowane akumulatory, zamarznięte drzwi i paliwo.

Domowe assistance to najczęściej wybierane przez właścicieli domów i mieszkań rozszerzenie ubezpieczenia nieruchomości. Compensa TU SA Vienna Insurance Group ocenia, że wchodzi ono w zakres aż 98 proc. polis. Okazuje się też, że osoby, które ubezpieczają swoje domy oraz mieszkania, a do tego dokupują domowe assistance, korzystają z niego. Ze statystyk ubezpieczyciela wynika, że w 2020 r. liczba interwencji, w których było ono wykorzystywane, zwiększyła się o 34 proc. w porównaniu z 2019 r.

Pozostało 82% artykułu
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę
Ubezpieczenia
Jazda bez OC to więcej niż lekkomyślność
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ubezpieczenia
Gdzie dobrze ubezpieczysz mieszkanie