Most De Hef lub Koningshavenbrug to wyłączony z eksploatacji stalowy, kolejowy most podnoszony nad basenem portowym Koningshaven w Rotterdamie. Został otwarty w 1877 roku jako most obrotowy, a w latach 1925–1927 został przebudowany na most podnoszony. Most został ciężko uszkodzony podczas niemieckich nalotów na Rotterdam w 1940 r., ale po wojnie został odbudowany. Od 1993 nie jest już używany jako most kolejowy, ale został zachowany jako zabytek i wpisany do rejestru w 2000 roku. De Hef jest największym i najbardziej znanym mostem podnoszonym w Holandii, a także jednym z symboli Rotterdamu.
Jacht Bezosa buduje holenderska firma Oceanco. Jacht ma mieć 417 stóp (127 m) długości i jest zbyt wysoki, aby zmieścić się pod mostem w Koningshaven. Rzecznik burmistrza potwierdził plan demontażu a także potwierdził, że za wszystko zapłaci Bezos za pośrednictwem Oceanco – informuje BBC.
W holenderskich mediach pojawiły się doniesienia, że środkowa część mostu zostanie tymczasowo usunięta, aby umożliwić przepłynięcie łodzi o wysokości 130 stóp (40 m). To kontrowersyjna operacja, ponieważ most nie tylko jest zabytkiem, ale także przeszedł gruntowny remont, a urzędnicy z biura burmistrza zapewniali, że ostatni raz został rozmontowany. Jednak miejsca pracy stworzone przez budowę statku skłoniły urząd do wydania zezwolenia na jego czasowy, częściowy demontaż, pod warunkiem, że zostanie odtworzony w obecnej formie.
Jacht Bezosa nie będzie w stanie wypłynąć na morze bez tej operacji – to jedyna możliwa trasa – poinformowało media biuro burmistrza.
Według portalu Boat International, znany jako Y721 trzymasztowy jacht będzie największym tego typu statkiem na świecie. Podobno może pochwalić się wieloma luksusowymi funkcjami instalowanymi na zamówienie m.in. z lądowiskiem dla helikoptera. Cala inwestycja jest warta 485 mln dolarów.