– Wcześniej mogliśmy zamawiać z Amazona. Jest dobrze znaną firmą w Europie. Ma tu wiele magazynów – w Polsce 8 lub 11 w zależności od stopnia zaawansowania budowy. Wiele osób o tym nie widziała, że zamawiając produkty z zagranicy przechodziły one przez polską część amazonowej infrastruktury – mówi Artur Kurasiński.

Wśród zmian, które czekają klientów Amazona, gość podcastu wymienia możliwość kupowania przez polską spółkę, co ułatwi uzyskanie faktury lub innych dokumentów. Spolszczone zostaną też komunikaty na stronie internetowej sklepu, formularze zamówień i będzie łatwiejszy kontakt z obsługą. Mimo tych udogodnień wciąż niedostępne będą niektóre produkty i usługi, jak np. Amazon Prime.

– Amazon popełnia wiele błędów. Jest potężną firmą, która prawdopodobnie również na rynku amerykańskim, będzie się musiała mierzyć z zarzutami o monopolizację niektórych sektorów – dodaje gość audycji.

Dlaczego Amazon dopiero teraz wchodzi do Polski? Czy będzie konkurencją dla Allegro? Czy gigant e-handlu musi zmienić swój wizerunek, by odnieść w Polsce sukces? O tym w najnowszym odcinku podcastu „O tym się mówi”.