- To oferta dla osób, które wierzą w wakacje z dala od tłumów, poza utartym szlakiem. To zupełnie nowe podejście do turystyki, które pozwoli klientom odkrywać nowe, niepoznane jeszcze miejsca i zapewniać komfortowy wypoczynek, a hotelom zmieniać lokalizacje, dając tym samym możliwość obserwacji zmieniających się zachowań i preferencji podróżujących – mówią przedstawiciele Good Spot. – Mobilne apartamenty mogą się pojawić w różnych miejscach: w środku lasu, na malowniczej polanie czy w klimatycznej starej wiosce. W Polsce wiele miejsc podupada z braku środków, które mogliby zapewnić turyści. Właściciele gruntów i zabytkowych obiektów nie chcą ich niszczyć czy trwale ingerować w krajobraz, budując duże hotele czy pensjonaty. Rozwiązaniem mogą być mobilne obiekty, które zapewnią gościom wysoki standard i komfort, a jednocześnie nie będą na stałe związane z jedną lokalizacją. Po sezonie odjadą z wyznaczonego miejsca, nie zostawiając po sobie ani śladu.
– Pomysł narodził się w 2017 roku podczas wypadów kitesurfingowych na Hel, gdzie kluczowe jest podążanie za dobrym wiatrem. Zaczęliśmy zastanawiać się nad tym, co by było, gdyby pokój hotelowy mógł się przemieszczać, pozostając na dłużej w miejscach oferujących najlepsze warunki i kontakt z naturą? Gdzie by stanął? Jak mógłby wyglądać? Powoli klarowała nam się idea Good Spotu, pierwszej mobilnej sieci hoteli w Polsce – tłumaczy Przemysław Kwiatkowski, dyrektor ds. rozwoju w Good Spot.
W założeniu mobilne apartamenty mają stać w jednym miejscu od trzech do siedmiu miesięcy. Jeśli właściciel gruntu wykorzystuje teren np. w miesiącach letnich, sieć zagospodaruje go od jesieni do wiosny; zajmie się sprzedażą, marketingiem i zarządzaniem. Po ustalonym czasie hotel przejedzie w inne miejsce, w którym trwa sezon turystyczny.
- Idea podróżowania z dala od ludzi i przeludnionych atrakcji, odkrywania niezwykłych, a zarazem będących na uboczu miejsc, ma szansę stać się popularna, zwłaszcza w czasach, w których wszyscy musimy dostosować się do nowych warunków. Z badania „Plany wakacyjne Polaków 2020" przeprowadzonego przez Polską Organizację Turystyczną wynika, że aż 64 proc. rodaków pod wpływem pandemii zmieniła swoje tegoroczne urlopowe zamiary – podaje Good Spot w komunikacie. - Chętniej wybieramy miejsca z dala od tłumów, które zapewnią nam kom-fort oraz odpoczynek. Dużo osób decyduje się spędzić urlop w kraju. Atrakcyjną z punktu widzenia podróżujących propozycją może okazać się wprowadzona przez sieć zasada smart hospitality, dzięki której wraz ze zwiększającą się liczbą mobilnych pokoi turyści będą mogli decydować o nowych lokalizacjach poprzez głosowanie na stronie internetowej.
Apartamenty dostępne są w dwóch wariantach: twin i family. Pierwszy ma 17 mkw. i jest przeznaczony maksymalnie dla dwóch osób. Znajduje się w nim jedno duże łóżko lub dwa osobne łóżka. Drugi ma 34 mkw. i pomieści od czterech do sześciu osób. Znajdują się w nim dwie dwuosobowe sypialnie, a w części dziennej mieszczą się dwa dodatkowe łóżka. Do każdego z mobilnych pokoi hotelowych przynależy łazienka, aneks kuchenny z płytą indukcyjną, jest miejsce do pracy zdalnej, a także wyposażone tarasy.