Zamiast ekspresowej – herbata liściasta. Poza tym filtry do wody, naczynia wielokrotnego użytku, systemy, które automatycznie wyłączają światło i klimatyzację, wymiana floty samochodowej na bardziej ekologiczną, korzystanie z ekotaksówek. To tylko niektóre działania firmy doradczej Cushman & Wakefield. W jej biurze jest mnóstwo roślin produkujących tlen.
– Ograniczamy też drukowanie dokumentów wewnętrznych, a do pozostałych używamy ekologicznego papieru – mówi Joanna Buczkowska, kierownik działu administracji w Cushman & Wakefield. – Zlikwidowaliśmy kosze z biurek pracowników na rzecz ogólnodostępnych pojemników do segregacji odpadów.
Firma prowadzi warsztaty dla pracowników, szerząc ideę zero waste. – Czysta planeta to lepsza perspektywa dla następnych pokoleń, dlatego systematycznie zmieniamy miejsce pracy na bardziej ekologiczne – mówi Joanna Buczkowska.
Zielony miesiąc i grywalizacja
Inicjatywy C&W wychodzą zresztą poza biuro. – Wraz z partnerami prowadziliśmy wśród pracowników zbiórkę używanej odzieży i butów. Podjęliśmy też wyzwanie #trashchallenge i posprzątaliśmy warszawski Las Bemowski oraz plażę nad Zalewem Wiślanym w Kadynach – opowiada Joanna Buczkowska.
Z zakupu butelkowanej wody rezygnują najemcy gdańskiego kompleksu Olivia Business Centre. Wybierają dystrybutory wody filtrowanej. – Stawiamy także na redukcję papieru i segregację odpadów – mówi Hamish Potts z OBC.