MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z HB REAVIS
To duży problem, ponieważ z badań Harvard Business School wynika, że 81 proc. pracowników wolałoby pracować hybrydowo także po pandemii.
Czynniki ekonomiczne mogą mieć ogromny wpływ na pracę hybrydową, ponieważ niektórzy pracownicy nie mają odpowiednich warunków lokalowo-sprzętowych. Dlatego istnieje duże prawdopodobieństwo, że z czasem praca zdalna stanie się domeną dobrze opłacanych pracowników – i nawet wtedy będzie ich mniej w słabiej rozwiniętych gospodarkach.
W przysłowiu „co z oczu, to z serca" jest wiele prawdy – nawet jeśli jesteśmy przyzwyczajeni do rozwiązań wspierających home office. Badania wykazały, że przychylniej oceniamy bodźce, z którymi mieliśmy już kontakt.
Zachowanie to (zwane „efektem czystej ekspozycji") jest całkowicie mimowolne. Jednak w kontekście pracy hybrydowej może stwarzać atmosferę tzw. prezenteizmu (nieefektywnej obecności), ponieważ pracownicy stopniowo zauważają, że menedżerowie faworyzują osoby, które przychodzą do biura regularnie względem tych, z którymi zwykle kontaktują się przez internet.