Instytut Ipsos przeprowadził badanie wśród 500 mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw na zlecenie Facebooka. Jego celem było sprawdzenie, jak polskie firmy korzystają z marketingu online.
Ponad połowa firm (293) przyznała, że wydaje pieniądze zarówno na marketing online, jak i tradycyjny. Nieco mniej niż połowa z kolei, bo 49 proc. spółek przeznacza mniej więcej te same kwoty na tradycyjne i sieciowe kanały, 34 proc. wydaje więcej na marketing online, a 17 proc. przeznacza więcej na tradycyjne metody marketingu.
Ogółem z 500 badanych firm na marketing online pieniądze wydaje 376 firm. W tej grupie 52 proc. korzysta z mediów społecznościowych, 22 proc. korzysta ze sponsorowanych bądź opłacanych wyników wyszukiwań w wyszukiwarkach, a 42 proc. wykorzystuje e-maile do kontaktu z klientami.
Jakie są efekty korzystania z marketingu online? Firmy wymieniały między innymi obniżenie cen lub promocji, oferowanie nowych form płatności lub ich większej liczby oraz lepszą obsługę klienta.
Więcej na: Business Insider Polska