Telewizor z systemem operacyjnym podłączony do internetu (Smart TV) jest w Polsce coraz popularniejszym urządzeniem do oglądania serwisów wideo na żądanie – wynika z najnowszej fali badania Video Track przeprowadzanego przez agencję Wavemaker.
O ile w 2016 r. niespełna połowa badanych internautów deklarowała posiadanie Smart TV, a wśród nich tylko 40 proc. korzystało z aplikacji na telewizorze, to od tamtej pory medium to urosło w siłę. Najnowsze badanie mówi, że dwie trzecie polskich internautów ma telewizor z możliwością podłączania do sieci, a 60 proc. aktywnie korzysta z aplikacji dostępnych na takich telewizorach.
Dane te mogą być ważne dla przedsiębiorców myślących o przygotowaniu i sprzedaży dostępu do własnych aplikacji na Smart TV.
Badanie Wavemakera pokazuje, że w 2020 r. rosło grono osób, które oglądały typowo „telewizyjne" treści (filmy, seriale, programy dokumentalne, na Smart TV. Malała zaś widownia smartfonów czy laptopów.
To zjawisko można w prosty sposób wyjaśnić pandemią. W domowym zaciszu nie trzeba spoglądać na mały ekran, by obejrzeć ulubiony serial.