Ikea i Grolsch wycofują reklamy z kontrowersyjnego kanału TV

Ledwie kilka dni po uruchomieniu kanał GB News stawiający sobie za cel walkę z „kulturą anulowania" traci reklamodawców.

Aktualizacja: 17.06.2021 14:14 Publikacja: 17.06.2021 13:51

Ikea i Grolsch wycofują reklamy z kontrowersyjnego kanału TV

Foto: Bloomberg

Uruchomiona kilka dni temu telewizja GB News, która stawia sobie za cel walkę z „cancel culture" (kultura anulowania), od początku przeżywa problemy. Na starcie były to problemy techniczne, a obecnie to kłopoty z reklamodawcami, którzy, jak się okazuje, nie chcą być kojarzeni ze stacją, która atakuje piłkarską reprezentację Anglii za jej sprzeciw wobec rasizmu czy głosi spiskowe teorie dotyczące pandemii.

O wycofaniu reklam z GB News poinformowała Ikea, która w oświadczeniu zapowiedziała, że nie będzie się już w ogóle reklamować w tej stacji. Koncern twierdzi, że „wprowadził zabezpieczenia zapobiegające wyświetlaniu naszych reklam, na platformach, które nie są zgodne z naszymi wartościami humanistycznymi".

Reklamy z GB News zdecydował wycofać się również Grolsch. Znana piwna marka otrzymała zapytania od swoich klientów dotyczące obecności jej reklam w stacji i zdecydowała się uniknąć przyszłych problemów.

- Przestaliśmy wyświetlać reklamę Grolscha na tym kanale i staramy się zrozumieć z naszymi partnerami medialnymi, jak to się stało – cytuje CNN oświadczenie firmy.

Reklamy w GB News sprzedaje Sky Media, która to firma sprzedaje reklamy w ponad stu kanałach. Większość reklam telewizyjnych jest sprzedawana nie w określonym medium, a do określonego odbiorcy. Marki często więc nawet nie wiedzą, które kanały będą wyświetlać ich reklamy.

GB News jest już na celowniku organizacji Stop Funding Hate. Jej działacze już przed uruchomieniem stacji wzywali do reklamodawców do jej bojkotowania. Dość skutecznie, bo wstrzymanie reklam zapowiedziały także Nivea, OVO Energy czy Octopus Energy.

- W ciągu kilku dni od premiery komentatorzy GB News zaatakowali drużynę piłkarską Anglii z powodu ich antyrasistowskiej postawi i wygłosili niebezpieczne twierdzenia dotyczące Covid-19. Nic dziwnego, że tak wiele renomowanych marek odchodzi – twierdził w rozmowie z CNN dyrektor Stop Funding Hate Richard Wilson.

Utrata przychodów z reklam może znacząco utrudnić funkcjonowanie nowej stacji. Ale to nie jedyne problemy – zdaniem ekspertów medialnych GB News może mieć też trudności ze znalezieniem odbiorców. Na razie stacja ma zabezpieczone 60 mln funtów od inwestorów, w tym od... Discovery (właściciel TVN w Polsce), który to koncern jest w trakcie fuzji z WarnerMedia, właścicielem CNN.

Prezes GB News, Andrew Neil odrzuca pogląd, że jego stacja to brytyjski odpowiednik Fox News, jednak wyraźnie zamierza się wzorować na amerykańskiej stacji stosując format oparty na osobowościach telewizyjnych (podczas gdy BBC, Sky News i ITV unikały opierania się na osobowościach komentatorów czy prezenterów).

- Przebijemy pompatyczność naszych elit w polityce, biznesie, mediach i środowisku akademickim i ujawnimy ich promowanie „kultury anulowania" jako zagrożenie dla wolności słowa i demokracji, jakim ono jest – powiedział Neil w inauguracyjnym monologu GB News w niedzielę.

Uruchomiona kilka dni temu telewizja GB News, która stawia sobie za cel walkę z „cancel culture" (kultura anulowania), od początku przeżywa problemy. Na starcie były to problemy techniczne, a obecnie to kłopoty z reklamodawcami, którzy, jak się okazuje, nie chcą być kojarzeni ze stacją, która atakuje piłkarską reprezentację Anglii za jej sprzeciw wobec rasizmu czy głosi spiskowe teorie dotyczące pandemii.

O wycofaniu reklam z GB News poinformowała Ikea, która w oświadczeniu zapowiedziała, że nie będzie się już w ogóle reklamować w tej stacji. Koncern twierdzi, że „wprowadził zabezpieczenia zapobiegające wyświetlaniu naszych reklam, na platformach, które nie są zgodne z naszymi wartościami humanistycznymi".

Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?