Sprzedaż, znalezienie partnera lub zamknięcie serwisu w Polsce i kilku innych krajach – taki jest plan skandynawskiej spółki Viaplay oferującej dostęp do platformy streamingowej z wydarzeniami sportowymi i filmami.
Platforma Viaplay rozpoczęła działalność w Polsce w sierpniu 2021 roku. Skandynawskiej firmie w krótkim czasie udało się zdobyć prawa do transmisji popularnych rozgrywek sportowych - w tym Formuły 1, piłkarskiej Bundesligi, Premier League oraz Ligi Europy. Pierwszym partnerem zewnętrznym dystrybuującym dostęp do serwisu była sieć komórkowa Play. Z czasem dostęp do serwisu zaoferowały swoim klientom także Vectra, czy UPC.
Pokaźne straty Viaplay przyczyną wycofania się z Polski?
Swoje plany zarząd Viaplay ogłosił dziś prezentując wyniki za drugi kwartał 2023 r. Podał, że zamierza skoncentrować się na biznesie w krajach nordyckich, które przynoszą zyski.
Viaplay zakończyło półrocze 2023 r. z przychodami wyższymi niż rok temu (4,6 mld koron, wzrost o 16 proc.), ale też z pokaźnymi stratami (6,5 mld koron straty operacyjnej i 5,9 mld koron straty netto).
Straty to efekt odpisów wartości aktywów w wysokości 5,2 mld koron szwedzkich: praw do transmisji sportowych i produkcji filmowych.