Rynek medialny w Wielkiej Brytanii od dawna zdominowany jest przez gazety należące do Murdochów, Rothereresów i Barclay’ów. Kontrolują one do 68 procent nakładu gazet w Zjednoczonym Królestwie. Dane są szacunkowe, ponieważ nie wszyscy wydawcy ujawniają dane o nakładach.
Koncentracja tradycyjnych mediów jest jeszcze bardziej posunięta, jeżeli spojrzy się na nią od strony udziału trzech największych firm – trzy firmy mają 80 proc. udziałów rynku (rozumianego jako sprzedaż egzemplarzowa) codziennej prasy papierowej, wciąż popularnej w Wielkiej Brytanii. To znaczący postęp koncentracji, w stosunku do 2015 roku, gdy trzy największe firmy kontrolowały „tylko” 71 proc. rynku.
Nieco lepiej przedstawia się kwestia mediów cyfrowych. Trzy rodziny miliarderów trzęsące prasą drukowaną mają 23 proc. udziałów w rynku cyfrowym (rozumianym jako liczba użytkowników). Jednak koncentracja postępuje również tutaj – 53 proc. ruchu wchodzi na serwisy należące do trzech największych firm w tej dziedzinie. Warto jednak spostrzec, że do Murdocha należy czwarty pod względem zasięgów serwis gazety „The Sun”, a trzy z pięciu serwisów o największych zasięgach należą do miliarderów. Duże znaczenie w tym segmencie ma jednak publiczna BBC, tradycyjnie znana z bezstronności i wysokich standardów.
Najmniejsza koncentracja, jak zauważa „Press Gazette” jest wśród czasopism (tygodniki, miesięczniki itp.), gdzie zarówno trzy największe rodziny, jak i trzy największe firmy kontrolują 29 procent rynku. Na rynku czasopism silne są rodzinne firmy Bauer, Hearst i Burda, ale duże znaczenie mają też wydawnictwa należące do inwestorów instytucjonalnych.