Zanim Facebook ogłosił nową strategię i zmienił nazwę firmy na Meta, swoją aplikację o nazwie Ifland (w wolnym tłumaczeniu: „a jeśli jest taki świat") odpalił jeden z najbardziej innowacyjnych operatorów telekomunikacyjnych na świecie – SK Telekom z Korei Południowej. Firma ta właśnie pokazała wyniki finansowe i pochwaliła się efektami aplikacji. Przez pół roku przyciągnęła do niej 1,1 mln użytkowników. Zaczęła też dzięki niej szybciej rosnąć.
Czytaj więcej
Akcje Meta Platforms (dawnego Facebooka) traciły na początku czwartkowej sesji blisko 25 proc. To największy dzienny spadek w historii tej spółki.
Wykorzystać 5G
– Operatorzy telekomunikacyjni zaczynają dostrzegać potencjał, jaki tworzą rozwiązania oparte o metaverse. Pomysł jest zgodny i idzie w parze z inwestycjami w sieci 5G – uważa Krzysztof Ulicki, wiceprezes firmy konsultingowej CGI w Polsce, odpowiedzialny za sektor telekomunikacji. Według niego Ifland to dowód na innowacyjność operatora.
– Proszę pamiętać, że dziś operator ma bezpośredni kontakt z użytkownikiem końcowym, ale nie do końca umie go zmonetyzować w inny sposób niż tradycyjna opłata za dostęp do sieci. Dobre podejście do metaverse może odwrócić tę sytuację i dać sektorowi potencjał do sprzedaży nowych usług i realizacji partnerstw z podmiotami, które do tej pory jedynie korzystały z infrastruktury – przekonuje Ulicki.
Jak wylicza, nie tylko SK Telekom dostrzegł taką szansę. Wskazuje również na China Mobile oraz amerykański Verizon. – SKT pochwaliło się znaczącym wzrostem zainteresowania ich platformą i to dokładnie w tym samym czasie, kiedy Facebook odnotowuje dość duże straty – mówi Krzysztof Ulicki.