Właściciel „New York Times” kupił popularną grę Wordle

Spółka New York Times Co. poinformowała, że kupiła Wordle, internetową grę słowną, która w ostatnich miesiącach zyskała ogromną popularność.

Publikacja: 01.02.2022 18:41

Właściciel „New York Times” kupił popularną grę Wordle

Foto: AFP

New York Times Co., do której należy jeden z najważniejszych amerykańskich dzienników „The New York Times”, zamierza do 2025 r. zdobyć 10 mln subskrybentów gry. Nie wiadomo, za ile NYT Co. kupiła prawa do Wordle, ale według informacji Reutera chodzi o „siedmiocyfrową kwotę”.

Gra Wordle jest dostępna dla graczy od października 2021 roku. Jej twórcą jest Josh Wardle, były inżynier oprogramowania serwisu Reddit. Darmowa gra polega na odgadywaniu pięcioliterowych słów w sześciu próbach.

Nowy właściciel zapewnia, że Wordle w wciąż będzie darmowe i że nic się nie zmieni w regułach gry. "Wordle będzie miało teraz swój wkład w codzienność, ponieważ umożliwi milionom ludzi na całym świecie korzystanie z "New York Timesa", poznawanie zapoznawanie się z codziennymi wiadomościami oraz zaspokajanie innych potrzeb" – napisano w oświadczeniu.

W ostatnim kwartale 2021 r. NYT Co. kupił witrynę Wirecutter, gdzie umieszczane są recenzje produktów. Ma ona 135 tys. użytkowników.

Josh Wardle powiedział mediom, że jest zaskoczony sukcesem gry, która „stała się większa, niż kiedykolwiek sobie wyobrażałem. To było niesamowite”. Gra powstała podczas lockdownu spowodowanego koronawirusem i miała być rozrywką jedynie dla dwóch osób – Josha i jego partnerki. Jednak po tym, jak para wciągnęła się w grę i grała w nią kilka miesięcy a potem przedstawiła rodzinie za pomocą WhatsApp i okazało się, że i oni wciągnęli się w grę, Wardle doszedł do wniosku, że trzeba opublikować grę i udostępnić ją każdemu chętnemu. Po miesiącu w grę grało 90 osób, ale po dwóch miesiącach już 300 tysięcy. Teraz gra w nią kilka milionów osób na całym świecie. Josh Wardle zapytany kilka miesięcy temu, czy planuje na grze zarabiać, powiedział: „Nie rozumiem, dlaczego coś nie może być po prostu zabawne. Nie muszę za to pobierać od ludzi pieniędzy i idealnie byłoby, aby tak zostało”.

Czytaj więcej

Wordle. Znana łamigłówka ma przypomnieć o walce ze zmianą klimatu

New York Times Co., do której należy jeden z najważniejszych amerykańskich dzienników „The New York Times”, zamierza do 2025 r. zdobyć 10 mln subskrybentów gry. Nie wiadomo, za ile NYT Co. kupiła prawa do Wordle, ale według informacji Reutera chodzi o „siedmiocyfrową kwotę”.

Gra Wordle jest dostępna dla graczy od października 2021 roku. Jej twórcą jest Josh Wardle, były inżynier oprogramowania serwisu Reddit. Darmowa gra polega na odgadywaniu pięcioliterowych słów w sześciu próbach.

Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?