– Rynek płatnego wideo ciągle rośnie. Z moich obserwacji wynika przy tym, że nowi użytkownicy nie decydują się na zakup telewizora czy całych pakietów kanałów telewizyjnych jako uzupełnienie wybranych treści platform VOD (wideo na żądanie – red.). Podobne decyzje coraz częściej podejmują już nawet osoby starsze, w wieku 50+ – powiedział w rozmowie z „Rzeczpospolitą" Wojciech Szupelak, menedżer odpowiedzialny za rozwój cyfrowy w Kino Polska TV.
Telewizyjna grupa jest kontrolowana przez SPI International, o zgodę na przejęcie której stara się w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów francuska Grupa Canal+.
Kino Polska TV ma serwis VOD (Filmbox Plus) i planuje rozwój zasięgu i oferty w formule wideo na żądanie. Zakłada jednak współpracę z tradycyjnymi i nowymi operatorami płatnych treści. Uważa bowiem, że to oferty komplementarne.
Jednak obecnie to użytkowników platform internetowych przybywa.
– Na ten moment obserwujemy dalszy przyrost subskrybentów platform VOD i taki sam trend przyjmujemy w prognozach na kolejne sześć lat – mówi Katarzyna Sacha, starszy analityk w firmie PMR. – Niemniej jednak dynamika wzrostu rok do roku będzie coraz niższa, a na koniec przewiduje się lekkie spadki w związku z coraz większym nasycaniem się rynku usługami – dodaje.