Wydawca „Rzeczpospolitej” ponownie na ścieżce wzrostu

Ponad 10% wzrosły w drugim kwartale bieżącego roku przychody netto ze sprzedaży grupy kapitałowej Gremi Media SA. EBITDA skorygowana wzrosła dzięki temu o prawie 5%. Poprawiły się też wyniki finansowe i rentowność w skali całego pierwszego półrocza bieżącego roku.

Aktualizacja: 16.08.2021 12:39 Publikacja: 16.08.2021 11:26

Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.

Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.

Foto: materiały prasowe

Przychody ze sprzedaży Grupy Gremi wyniosły w drugim kwartale 2021 r. 25,1 mln złotych, przy 22,7 mln złotych rok wcześniej, co oznacza wzrost o 10,5 proc. EBITDA skorygowana wzrosła wyraźnie o 4,5 proc. do poziomu 6,8 mln złotych z 6,5 mln złotych w tym samym okresie roku ubiegłego.

W całym pierwszym półroczu 2021 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 1,5 proc. z 46,2 mln złotych do 46,9 mln złotych. W tym samym czasie odnotowano zwyżkę wskaźnika EBITDA skorygowana z poziomu 10,8 mln złotych do 11,1 mln złotych czyli o 2,9 proc. Pozwoliło to na kolejny wzrost rentowności EBITDA z 23,3 proc. do 23,6 proc.

- Wyjątkowo dobre wyniki drugiego kwartału bardzo nas cieszą. Zgodnie z oczekiwaniami wróciliśmy na ścieżkę wzrostu również pod kątem generowanych przychodów, mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A. – Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, iż wzrosty notujemy już także w skali całego półrocza, pomimo tego, że pierwszy kwartał ubiegłego roku, który w większości miał miejsce jeszcze przed pandemią stanowi bardzo wysoką bazę, dodaje.

Wzrosty przychodów grupy kapitałowej Gremi Media następują przede wszystkim w obszarze cyfrowym. W obszarach tradycyjnych, takich jak organizacja wydarzeń i konferencji, spółka dalej napotyka na bardzo poważne przeszkody spowodowane pandemią.

- Pomimo częściowego znoszenia restrykcji związanych z COVID-19 generowanie przychodów w obszarach wymagających organizowania wydarzeń obejmujących większą liczbę osób dalej napotyka na poważne utrudnienia, mówi Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media S.A. ds. sprzedaży - Dlatego skupiamy się na rozwoju cyfrowej oferty grupy, również w tych aspektach, które dawniej były zdominowane przez wydarzenia stacjonarne, dodaje.

Gremi Media S.A. wydaje „Rzeczpospolitą", „Parkiet" i „Sport" oraz ich serwisy internetowe www.rp.pl, www.parkiet.com i www.sportdziennik.com. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk S.A. i KancelarieRP sp. z o.o. oraz 47 proc. w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.

Przychody ze sprzedaży Grupy Gremi wyniosły w drugim kwartale 2021 r. 25,1 mln złotych, przy 22,7 mln złotych rok wcześniej, co oznacza wzrost o 10,5 proc. EBITDA skorygowana wzrosła wyraźnie o 4,5 proc. do poziomu 6,8 mln złotych z 6,5 mln złotych w tym samym okresie roku ubiegłego.

W całym pierwszym półroczu 2021 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 1,5 proc. z 46,2 mln złotych do 46,9 mln złotych. W tym samym czasie odnotowano zwyżkę wskaźnika EBITDA skorygowana z poziomu 10,8 mln złotych do 11,1 mln złotych czyli o 2,9 proc. Pozwoliło to na kolejny wzrost rentowności EBITDA z 23,3 proc. do 23,6 proc.

Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?