Przychody ze sprzedaży Grupy Gremi wyniosły w drugim kwartale 2021 r. 25,1 mln złotych, przy 22,7 mln złotych rok wcześniej, co oznacza wzrost o 10,5 proc. EBITDA skorygowana wzrosła wyraźnie o 4,5 proc. do poziomu 6,8 mln złotych z 6,5 mln złotych w tym samym okresie roku ubiegłego.
W całym pierwszym półroczu 2021 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 1,5 proc. z 46,2 mln złotych do 46,9 mln złotych. W tym samym czasie odnotowano zwyżkę wskaźnika EBITDA skorygowana z poziomu 10,8 mln złotych do 11,1 mln złotych czyli o 2,9 proc. Pozwoliło to na kolejny wzrost rentowności EBITDA z 23,3 proc. do 23,6 proc.
- Wyjątkowo dobre wyniki drugiego kwartału bardzo nas cieszą. Zgodnie z oczekiwaniami wróciliśmy na ścieżkę wzrostu również pod kątem generowanych przychodów, mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A. – Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, iż wzrosty notujemy już także w skali całego półrocza, pomimo tego, że pierwszy kwartał ubiegłego roku, który w większości miał miejsce jeszcze przed pandemią stanowi bardzo wysoką bazę, dodaje.
Wzrosty przychodów grupy kapitałowej Gremi Media następują przede wszystkim w obszarze cyfrowym. W obszarach tradycyjnych, takich jak organizacja wydarzeń i konferencji, spółka dalej napotyka na bardzo poważne przeszkody spowodowane pandemią.
- Pomimo częściowego znoszenia restrykcji związanych z COVID-19 generowanie przychodów w obszarach wymagających organizowania wydarzeń obejmujących większą liczbę osób dalej napotyka na poważne utrudnienia, mówi Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media S.A. ds. sprzedaży - Dlatego skupiamy się na rozwoju cyfrowej oferty grupy, również w tych aspektach, które dawniej były zdominowane przez wydarzenia stacjonarne, dodaje.