E-Kiosk: Zysk netto 37 proc. w górę

W drugim kwartale 2021 roku firma e-Kiosk (kontrolowana przez Gremi Media), do której należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i ebookami oraz agencja marketingowa eContentLAB.pl, wypracowała zysk netto na poziomie 1 004 tys. i jest to wynik lepszy o 37 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Aktualizacja: 13.08.2021 16:46 Publikacja: 13.08.2021 15:30

E-Kiosk: Zysk netto 37 proc. w górę

Foto: materiały prasowe

Red

Wartość przychodów sprzedażowych w tym okresie osiągnęła poziom 3 058 tys. zł i była wyższa o 9 proc.

W całym pierwszym półroczu Spółka wypracowała 6 129 tys. zł przychodów ze sprzedaży i 1 963 tys. zł zysku netto osiągając odpowiednio 9 proc. i 28 proc. wzrosty w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku.

- Od początku wiedzieliśmy, że rok 2021 będzie sporym wyzwaniem. W ubiegłym roku dynamicznie zareagowaliśmy na zmieniające się otoczenie rynkowe z powodu pandemii i udało nam się skutecznie zagospodarować wzrost zainteresowania treściami cyfrowymi. Nie byliśmy pewni czy nowo pozyskani czytelnicy z nami zostaną. Wciąż staramy się udoskonalać ofertę i o rezultatach naszej strategii na ten rok będę mógł więcej powiedzieć pod koniec czwartego kwartału. Niemniej na półmetku jestem zadowolony z tego, jak realizujemy założenia - komentuje Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk S.A.

W drugim kwartale Spółka przedłużyła współpracę z Ministerstwem Spraw Zagranicznych oraz nawiązała z Biurem Rzecznika Finansowego, BM PKO BP, mBankiem, Alior Bankiem a także z Mercedes-Benz Manufacturing Sp. z o.o.

Spółka informuje również, że znajdujący się w jej ofercie sklep internetowy z oprogramowaniem dla osób prowadzących działalność gospodarczą „Mała Księgowość” został wzbogacony o warstwę contentową, dzięki której wszyscy użytkownicy oprogramowania, a także czytelnicy serwisu mają dostęp do fachowej wiedzy z zakresu prowadzenia firmy. Dodatkowo należąca do Spółki agencja eContentlab zrealizowała kampanie marketingową ukierunkowaną na wzrost rozpoznawalności marki E-kiosk wśród przedsiębiorców.

W drugim kwartale Spółka udostępniła także użytkownikom nową odsłonę aplikacji mobilnej Nexto z audiobookami, ebookami i prasą cyfrową.

E-Kiosk S.A. jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. E-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi e-commerce dla wydawnictw. Do spółki należą brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl oraz eContentLAB.pl.

Wartość przychodów sprzedażowych w tym okresie osiągnęła poziom 3 058 tys. zł i była wyższa o 9 proc.

W całym pierwszym półroczu Spółka wypracowała 6 129 tys. zł przychodów ze sprzedaży i 1 963 tys. zł zysku netto osiągając odpowiednio 9 proc. i 28 proc. wzrosty w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku.

Pozostało 84% artykułu
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?