E-Kiosk: Zysk netto 37 proc. w górę

W drugim kwartale 2021 roku firma e-Kiosk (kontrolowana przez Gremi Media), do której należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i ebookami oraz agencja marketingowa eContentLAB.pl, wypracowała zysk netto na poziomie 1 004 tys. i jest to wynik lepszy o 37 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Aktualizacja: 13.08.2021 16:46 Publikacja: 13.08.2021 15:30

E-Kiosk: Zysk netto 37 proc. w górę

Foto: materiały prasowe

Red

Wartość przychodów sprzedażowych w tym okresie osiągnęła poziom 3 058 tys. zł i była wyższa o 9 proc.

W całym pierwszym półroczu Spółka wypracowała 6 129 tys. zł przychodów ze sprzedaży i 1 963 tys. zł zysku netto osiągając odpowiednio 9 proc. i 28 proc. wzrosty w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku.

- Od początku wiedzieliśmy, że rok 2021 będzie sporym wyzwaniem. W ubiegłym roku dynamicznie zareagowaliśmy na zmieniające się otoczenie rynkowe z powodu pandemii i udało nam się skutecznie zagospodarować wzrost zainteresowania treściami cyfrowymi. Nie byliśmy pewni czy nowo pozyskani czytelnicy z nami zostaną. Wciąż staramy się udoskonalać ofertę i o rezultatach naszej strategii na ten rok będę mógł więcej powiedzieć pod koniec czwartego kwartału. Niemniej na półmetku jestem zadowolony z tego, jak realizujemy założenia - komentuje Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk S.A.

W drugim kwartale Spółka przedłużyła współpracę z Ministerstwem Spraw Zagranicznych oraz nawiązała z Biurem Rzecznika Finansowego, BM PKO BP, mBankiem, Alior Bankiem a także z Mercedes-Benz Manufacturing Sp. z o.o.

Spółka informuje również, że znajdujący się w jej ofercie sklep internetowy z oprogramowaniem dla osób prowadzących działalność gospodarczą „Mała Księgowość” został wzbogacony o warstwę contentową, dzięki której wszyscy użytkownicy oprogramowania, a także czytelnicy serwisu mają dostęp do fachowej wiedzy z zakresu prowadzenia firmy. Dodatkowo należąca do Spółki agencja eContentlab zrealizowała kampanie marketingową ukierunkowaną na wzrost rozpoznawalności marki E-kiosk wśród przedsiębiorców.

W drugim kwartale Spółka udostępniła także użytkownikom nową odsłonę aplikacji mobilnej Nexto z audiobookami, ebookami i prasą cyfrową.

E-Kiosk S.A. jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. E-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi e-commerce dla wydawnictw. Do spółki należą brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl oraz eContentLAB.pl.

Wartość przychodów sprzedażowych w tym okresie osiągnęła poziom 3 058 tys. zł i była wyższa o 9 proc.

W całym pierwszym półroczu Spółka wypracowała 6 129 tys. zł przychodów ze sprzedaży i 1 963 tys. zł zysku netto osiągając odpowiednio 9 proc. i 28 proc. wzrosty w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku.

Pozostało 84% artykułu
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?
Media
Ostatnie unijne dotacje na internet
Media
Trump pozywa telewizję CBS za wywiad z Harris. Prawnicy: absurdalny pozew
Media
Konkurencja z big techami powinna być równa
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Media
Dziennikarz „Rzeczpospolitej” z nagrodą za najlepsze wiersze dla dzieci
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje