Według dziennika „Wall Street Journal" koncern Verizon już prowadzi wstępne rozmowy o sprzedaży Yahoo i AOL. Transakcja ma być warta od 4 do 5 mld dolarów.

Yahoo i AOL to dwie duże marki mediowe należące do Verizon Media, do której należy również portal informacyjny HuffPost, serwisy informacyjne Techcrunch i Engadget, a także serwis społecznościowy Tumblr.

Wśród potencjalnych chętnych do przejęcia spółki wymienia się fundusz private equity Apollo Global Management, który w swoim portfolio ma m.in.: sieć sklepów z biżuterią Claire's, restauracje Chuck E. Cheese's czy kilka luksusowych linii statków wycieczkowych, a także lokalne stacje telewizyjne. Zarówno Verizon jak i Apollo odmówiły komentarza na temat informacji WSJ.

Verizon kupił portal internetowy Yahoo! w 2017 roku za około 4,5 miliarda dolarów, a AOL w 2015 roku za około 4,4 miliarda dolarów.

Według Bloomberga Verizon chce się skupić na rynku telekomunikacyjnym, a przede wszystkim na rozwoju sieci 5G.