Spór trwa od lata ubiegłego roku, gdy wydawnictwo ogłosiło, że jego sytuacja finansowa uległa znacznemu pogorszeniu na skutek zawieszenia imprez sportowych z powodu koronawirusa, kłopotów z dystrybucją i spadkiem wpływów z reklam. Zaproponowano kolektywną obniżkę wynagrodzeń o 10 procent i w zamian za to zachowanie poziomu zatrudnienia. Propozycja ta została odrzucona, w związku z tym w październiku kierownictwo ogłosiło swój plan: 36 osób do zwolnienia w redakcji, czyli około 10 procent zatrudnionych w tym 17 dziennikarzy, plus 6 osób z dodatku „Sport et Style”. Planowane jest również przekształcenie tygodnika „France Football” (jego wydawcą też jest Grupa Amaury) w miesięcznik.
Dziennikarze twierdzą, że plan kierownictwa zakłada, by w gazecie papierowej fachowcy od futbolu pisali tylko o największych klubach, praktycznie skasowane mają być strony o drugiej lidze, zmniejszony dział rugby i zlikwidowane rubryki poświęcone mniejszym olimpijskim sportom. Wysiłek zespołu redakcyjnego ma w większym stopniu wspierać internetowe wydanie gazety, co związane jest ze zwiększeniem czasu pracy bez dodatkowego wynagrodzenia, na co też wskazują związkowcy.
Dziennik „L’Equipe” wydawany jest w Paryżu od roku 1946 (jest sukcesorem „L’Auto”). Średni nakład drukowany to 243 tysiące, cena 1.90 euro od poniedziałku do piątku oraz w niedzielę i 2.90 w sobotę (wraz z dodatkiem tygodniowym „L’Equipe Magazine”). W listopadzie ubiegłego roku średnia sprzedaż gazety papierowej wynosiła 193 tysiące egzemplarzy i była o 13 procent niższa niż w listopadzie roku poprzedniego. Oprócz dziennika „L’Equipe”, tygodnika „France Football”, miesięczników „Sport et Style” i poświęconego kolarstwu „Velo Magazine”, Grupa Amaury ma także własny kanał telewizyjny „L’Equipe” oraz stronę internetową, na której od rozpoczęcia strajku ukazują się głównie informacje pochodzące z agencji prasowych.
Prognozy negocjacyjne nie są dobre, strona związkowa postawę kierownictwa nazywa „strategią buldożera”.