Gruntownej przebudowie uległy układ i konstrukcja strony widoczne dla użytkownika. Charakteryzują się one większą przejrzystością zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych. Najnowsze technologie zastosowane przy budowie witryny, jak również zmniejszenie liczby odnośników na stronie głównej wpłyną w sposób istotny na szybkość ładowania serwisu i wygodę użytkownika podczas nawigacji po nim. W tym ostatnim ma pomóc również nowe, bardziej przejrzyste menu serwisu. Dla większego podkreślenia powiązania wizualnego witryny rp.pl z ponad 100-letnią marką, jaką jest „Rzeczpospolita”, zmieniona została również podstawowa czcionka portalu na tę kojarzoną z drukowaną wersją dziennika.
Nowa strona nie pozostawia czytelnikom żadnych wątpliwości, że dla nas content is king. Wiarygodne informacje, opiniotwórcza publicystyka i rzetelne treści narzędziowe zajmują na niej należne im miejsce
- Struktura strony została dopasowana do potrzeb naszych użytkowników i jest atrakcyjna dla nowych, dając im komfort czerpania kompleksowej wiedzy o wydarzeniach ekonomicznych, prawnych oraz politycznych w Polsce i na świecie – mówi redaktor naczelny rp.pl Cezary Szymanek.
Witryna rp.pl w nowej odsłonie jest oparta na stworzonym od podstaw systemie zarządzania treścią (tzw. CMS – content management system) oraz wdrożonych wcześniej dedykowanych systemach e-commerce i paywall. Przebudowany CMS umożliwia pracę wszystkich działów redakcji z zachowaniem wszystkich struktur produkcyjnych, począwszy od dziennikarzy, po korektę i wydawców. Docelowo pisanie, edytowanie, a następnie publikowanie treści będzie się odbywało przy wykorzystaniu przeglądarki internetowej niezależnie od docelowych kanałów, jakimi będą serwis internetowy, aplikacja mobilna, wydanie papierowe czy archiwum.
- Wdrożenie wykorzystującej najnowsze trendy projektowe i technologiczne witryny rp.pl opartej na całkowicie nowym systemie CMS i wcześniej uruchomionych dedykowanych systemach e-commerce i paywall jest kamieniem milowym w rozwoju oferty cyfrowej spółki – mówi prezes zarządu Gremi Media SA Tomasz Jażdżyński. - Włączymy się na poważnie do wyścigu o subskrybentów płatnych dostępów do witryn informacyjnych - dodaje.