Carrefour podał w komunikacie, że w czwartym kwartale jego sprzedaż w Polsce wyniosła 638 mln euro, co oznacza wzrost tzw. sprzedaży porównywalnej (bez nowych sklepów) o 4,7 proc., zaś organicznie sieć urosła 4,5 proc.
W całym 2019 roku Polska wygenerowała przychody w wysokości 2,19 mld euro (wzrost sprzedaży porównywalnej o 4,9 proc., zaś organicznie firma urosła 4,6 proc. To doskonałe wyniki i Carrefour w komunikacie podkreślił w kilku miejscach, że jest z wyników w Polsce bardzo zadowolony. Zauważono także nowe projekty jak pierwszy sklep z oferta ekologiczną (podobne ruszyły we Francji i Rumunii) jak i rozpoczęcie sprzedaży przez Carrefour na platformie Allegro.
Globalnie w czwartym kwartale 2019 r. sprzedaż porównywalna Carrefoura wzrosła o 3,1 proc., do 21,7 mld euro. Przez cały rok wzrost w tym ujęciu wyniósł także o 3,1 proc., a sprzedaż wzrosła do 80,7 mld euro.
Jednak nie wszędzie firma widzi pozytywne efekty, spadłą sprzedaż na największym rynku, czyli we Francji – o 2,4 proc. w czwartym kwartale, głównie w efekcie słabych wyników hipermarketów. W całym roku także jest niższa niż w 2018 r.
W Polsce firma podała również, że przyspiesza inwestycje w rozwój centrów produkcji, czyli mini zakładów wytwarzających pieczywo, wędliny i mięsa wędzone oraz ryby wędzone, które zlokalizowane są na terenie hipermarketów Carrefour. Celem inwestycji jest zwiększenie konkurencyjności największych sklepów należących do sieci w Polsce oraz wzmocnienie ich roli na lokalnym rynku handlowym, rozwój wysokojakościowej produkcji pod marką własną, a także zaoferowanie jej w jak największej liczbie sklepów w ramach lokalnego modelu omnikanałowego.