Dobry rok dla Carrefour. Francuska sieć zanotowała mocne odbicie

Końcówka roku i w sumie cały 2019 r. dla francuskiej sieci w Polsce były po prostu doskonałe.

Publikacja: 24.01.2020 11:30

Dobry rok dla Carrefour. Francuska sieć zanotowała mocne odbicie

Foto: Shutterstock

Carrefour podał w komunikacie, że w czwartym kwartale jego sprzedaż w Polsce wyniosła 638 mln euro, co oznacza wzrost tzw. sprzedaży porównywalnej (bez nowych sklepów) o 4,7 proc., zaś organicznie sieć urosła 4,5 proc.

W całym 2019 roku Polska wygenerowała przychody w wysokości 2,19 mld euro (wzrost sprzedaży porównywalnej o 4,9 proc., zaś organicznie firma urosła 4,6 proc. To doskonałe wyniki i Carrefour w komunikacie podkreślił w kilku miejscach, że jest z wyników w Polsce bardzo zadowolony. Zauważono także nowe projekty jak pierwszy sklep z oferta ekologiczną (podobne ruszyły we Francji i Rumunii) jak i rozpoczęcie sprzedaży przez Carrefour na platformie Allegro.

Globalnie w czwartym kwartale 2019 r. sprzedaż porównywalna Carrefoura wzrosła o 3,1 proc., do 21,7 mld euro. Przez cały rok wzrost w tym ujęciu wyniósł także o 3,1 proc., a sprzedaż wzrosła do 80,7 mld euro.

Jednak nie wszędzie firma widzi pozytywne efekty, spadłą sprzedaż na największym rynku, czyli we Francji – o 2,4 proc. w czwartym kwartale, głównie w efekcie słabych wyników hipermarketów. W całym roku także jest niższa niż w 2018 r.

W Polsce firma podała również, że przyspiesza inwestycje w rozwój centrów produkcji, czyli mini zakładów wytwarzających pieczywo, wędliny i mięsa wędzone oraz ryby wędzone, które zlokalizowane są na terenie hipermarketów Carrefour. Celem inwestycji jest zwiększenie konkurencyjności największych sklepów należących do sieci w Polsce oraz wzmocnienie ich roli na lokalnym rynku handlowym, rozwój wysokojakościowej produkcji pod marką własną, a także zaoferowanie jej w jak największej liczbie sklepów w ramach lokalnego modelu omnikanałowego.

- Celem Carrefour Polska jest stworzenie dla klientów referencyjnego środowiska omnikanałowego, doskonale łączącego wszystkie nasze sklepy tradycyjne, sklep internetowy oraz usługi i rozwiązania digitalowe. Jednocześnie, chcemy stać się w Polsce liderem transformacji żywieniowej dla wszystkich, oferując klientom żywność wysokiej jakości w przystępnej cenie – mówi Christophe Rabatel, prezes Carrefour Polska. - Inwestycje w centra produkcyjne przybliżają nas do realizacji obu tych celów. Z jednej strony nasze hipermarkety oferują klientom najwyższej jakości produkty wytwarzane przez najlepszych fachowców na miejscu w sklepie pod marką Carrefour, a z drugiej tą samą ofertę możemy zaoferować lokalnym klientom w mniejszych naszych sklepach w okolicy oraz w Internecie. Nie bez znaczenia jest też fakt nowej roli hipermarketów, które dzięki zwiększaniu swojej produktywności i oferty produktów wysokiej jakości, stają się dużo bardziej konkurencyjne na lokalnych rynkach - dodaje.

Carrefour podał w komunikacie, że w czwartym kwartale jego sprzedaż w Polsce wyniosła 638 mln euro, co oznacza wzrost tzw. sprzedaży porównywalnej (bez nowych sklepów) o 4,7 proc., zaś organicznie sieć urosła 4,5 proc.

W całym 2019 roku Polska wygenerowała przychody w wysokości 2,19 mld euro (wzrost sprzedaży porównywalnej o 4,9 proc., zaś organicznie firma urosła 4,6 proc. To doskonałe wyniki i Carrefour w komunikacie podkreślił w kilku miejscach, że jest z wyników w Polsce bardzo zadowolony. Zauważono także nowe projekty jak pierwszy sklep z oferta ekologiczną (podobne ruszyły we Francji i Rumunii) jak i rozpoczęcie sprzedaży przez Carrefour na platformie Allegro.

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd