Sieć dyskontów Biedronka spadła o dziewięć pozycji i po raz pierwszy w historii rankingu OC&C Retail Proposition Index znajduje się poza TOP 10 ulubionych sieci handlowych Polaków - wylądowała dopiero na 18 pozycji. W tym samym czasie Lidl urósł o dwie pozycje i zajmuje już czwarte miejsce w zestawieniu. Jak zauważa OC&C, Biedronka odnotowuje duży spadek w kategorii „zaufanie konsumentów””, czyli w jednej z kategorii na której wyrosła i z wykorzystaniem której podbiła serca i kieszenie Polaków. Analitycy zauważają, że Biedronka poprzez eksperymenty z bardziej wyszukaną ofertą produktową, muzyką w sklepach czy własną kawiarnią traci zaufanie swoich klientów, którzy postrzegają ją jako dyskont. - Polacy mają poczucie, że Biedronka może lada moment przestać być gwarancją niskich cen zwyczajnie „odfruwając” z zasięgu portfeli klientów, dzięki którym wyrosła na czołowego retailera w Polsce - podaje firma.
Czytaj także: Biedronka testuje nowy program przecen żywności
Po rocznej przerwie Rossmann powraca na pozycję lidera rankingu sieci handlowych najlepiej ocenianych przez Polaków. Najpopularniejsza sieć drogerii w Polsce cieszy się największym zaufaniem Polaków. Ponadto Rossman jest najlepszą siecią handlową w Polsce pod względem wyglądu i estetyki sklepów oraz obsługi klienta. Klienci cenią również Rossmann za wysoką jakość produktów oraz wygodę robienia zakupów. W TOP 10 najlepiej ocenianych sieci handlowych w Polsce znajduje się również sieć drogerii Hebe, która odnotowuje zdecydowany wzrost awansując o 10 pozycji w rankingu – z pozycji 17 w 2018 roku na pozycję 7 w 2019. Hebe zyskuje serca klientów szczególnie w kategoriach zaufanie do marki oraz dopasowanie do potrzeb klientów. Jest to jednocześnie sieć handlowa, która odnotowała największy wzrost w stosunku do ubiegłego roku na tle konkurencji (w segmencie health and beauty).
Biedronka podkreśla, iż inwestuje w obsługę klienta. - W 2019 roku rozpoczęliśmy proces wprowadzania bardzo intuicyjnych w obsłudze kas samoobsługowych. Działają obecnie w ponad 430 naszych sklepach, w największych miejscowościach w Polsce. W codziennych zakupach naszym klientom towarzyszą Świeżoznawcy, pracownicy sieci, których celem jest dostarczanie klientom najwyższej jakości produktów świeżych - mówi Karol Sęktas, kierownik działu doskonalenia pracy sklepu w sieci Biedronka. Oprócz oferty produktowej Biedronka stale pracuje nad poprawą komfortu zakupowego. Dobrym przykładem jest niedawno otwarty sklep w Warszawie, który prezentuje naszą wizję nowoczesnego handlu. Nowoczesną placówkę przy ul. Modlińskiej wyróżniają proekologiczne rozwiązania technologiczne – m.in. panele fotowoltaiczne, stacja ładowania pojazdów elektrycznych czy komunikacja marketingowa w sklepie na ekranach LCD zamiast papieru. - Jest to również pierwsza Biedronka w Polsce, w której działa samoobsługowy kącik „Kawa i Ciacho”, oferujący szybkie zakupy kawy i dań lunchowych, oraz darmowe wi-fi dla klientów, a także system wykrywania kolejek przy kasach - dodaje.
Rossmann jako nowy lider także prowadzi szereg projektów. - Rozszerzyliśmy nasz program bardzo popularny program Rossnę! o Rossnę!Junior dla rodziców dzieci w wieku od 3 do 10 lat. Dzięki programowi rodzice korzystają z promocji na produkty do higieny i pielęgnacji dla dzieci czy specjalnych akcji w Rossmannie - mówi Agata Nowakowska, rzecznik sieci. - Mamy ponad 7 mln użytkowników naszej aplikacji Rossmann PL. Cały czas wprowadzamy do niej nowe funkcje, które mają ułatwiać zakupy naszym klientom. Od ubiegłego roku można w niej np. sprawdzić dostępność poszukiwanych produktów w naszych drogeriach stacjonarnych (gdy klient przegląda kartę produktu w aplikacji Rossmann PL, widzi czy jest on dostępny w wybranej przez siebie drogerii) - dodaje.