Prawie 60 proc. użytkowników takich aplikacji przyznało, że kupiło jakiś produkt pod wpływem informacji z aplikacji – wynika z najnowszego Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia.
Odsetek Polaków korzystających z programów lojalnościowych jest od kilku lat na zbliżonym poziomie wynoszącym około 60 proc., wyższy jest wśród kobiet w wieku 26-49 lat. Zazwyczaj Polacy korzystają z trzech programów. I są w ramach tych programów aktywni – w tym roku odsetek osób aktywnie korzystających z programów wyniósł aż 95 proc. Najbardziej popularnym programem lojalnościowym jest Biedronka z 31 proc. wskazań, a najlepiej ocenianym Klub Rossmann - 81 proc. ocen.
Prawie 40 proc. uczestników przyznało, że chętnie zapisuje się do nowych programów. Programy lojalnościowe nie należą do obszarów, na których temat aktywnie i z własnej inicjatywy poszukuje się informacji, dlatego w pozyskiwaniu nowych członków nie do przecenienia jest rola sprzedawców.
Aż trzy czwarte uczestników programów lojalnościowych korzysta z aplikacji mobilnych. Odsetek ten jest wyższy w najmłodszych grupach wiekowych: 84 proc. (osoby w wieku 18-25 lat) oraz 80 proc. (osoby w wieku 26-35 lat).
Główną zaletą aplikacji jest to, że ułatwiają one oszczędzanie. Dwie najczęściej używane funkcjonalności aplikacji to: sprawdzanie aktualnych promocji (59 proc.) oraz wykorzystywanie kuponów rabatowych (54 proc.).