W dwa lata liczba osób preferujących przeglądanie ofert sklepów internetowych na telefonie wzrosła z 37 do 47 proc. – wynika z badań platformy SMSAPI, zajmującej się masowymi wysyłkami esemesów.
Czytaj także: Ciekawe aplikacje, dzięki którym zostanie trochę w kieszeni
Korzystamy z telefonów do kupowania, ale to także sposób komunikacji z markami – w ten sposób odbierane są np. kody promocyjne. Kupować mobilnie wolą kobiety – 58 proc. przegląda oferty na telefonie, wśród mężczyzn tylko 38 proc. Wśród konsumentów w wieku 25–34 lat 65 proc. chętniej sięga po smartfona w celu szukania ofert, w grupie 55+ aż 69 proc. woli komputer.
– Jako konsumenci lepiej reagujemy na akcje promocyjne sprzedawców prowadzone kanałem mobilnym i z telefonem w dłoni szybciej docieramy do końca procesu zakupowego – mówi Maja Wiśniewska, marketing menedżer SMSAPI.