Sondaż: Tłumów w centrach handlowych nie będzie

Choć Polacy czekają na dalsze otwieranie gospodarki to tylko 7,8 proc. planuje robić zakupy w centrach handlowych od pierwszego dnia ich otwarcia, czyli 4 maja

Aktualizacja: 30.04.2020 12:49 Publikacja: 30.04.2020 10:23

Sondaż: Tłumów w centrach handlowych nie będzie

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Z badania Selectivv przeprowadzonego w dniach 16-18 kwietnia 2020 na próbie 2,4 tys. osób wynika, że aż 35,3 proc. respondentów obawia się dużych skupisk ludzkich w centrach handlowych. W efekcie nie ma co liczyć, że w poniedziałek 4 maja można spodziewać się oblężenia obiektów handlowych. Tylko 7,8 proc. badanych zamierza robić zakupy od pierwszego dnia otwarcia. Prawie połowa (48,3 proc.) planuje wizytę w centrum handlowym w ciągu pierwszych dwóch tygodni.

48,2 proc. zadeklarowało, że najbardziej istotnym czynnikiem podczas wyboru lokalizacji jest zapewnienie bezpieczeństwa podczas zakupów. Co ciekawe, więcej osób obawia się przebywania w przestrzeni zamkniętej (28,8 proc.) czy nie zapewnienia wymogów sanitarnych (26,4 proc.) niż kolejek (10,5 proc.).

Czytaj także: Centra handlowe ruszą już w poniedziałek

Na pytanie, które centra handlowe badani będą odwiedzać w pierwszej kolejności, 41,6 proc. odpowiedziało, że te z najmniej zatłoczone, a 36,9 proc. te najbliżej domu.

Drugim czynnikiem skłaniającym do odwiedzenia wybranej lokalizacji są promocje wskazane przez 36,5 proc., a 38,3 proc. analizowanej grupy w pierwszej kolejności zamierza odwiedzić sklepy odzieżowe.

Z badania Selectivv przeprowadzonego w dniach 16-18 kwietnia 2020 na próbie 2,4 tys. osób wynika, że aż 35,3 proc. respondentów obawia się dużych skupisk ludzkich w centrach handlowych. W efekcie nie ma co liczyć, że w poniedziałek 4 maja można spodziewać się oblężenia obiektów handlowych. Tylko 7,8 proc. badanych zamierza robić zakupy od pierwszego dnia otwarcia. Prawie połowa (48,3 proc.) planuje wizytę w centrum handlowym w ciągu pierwszych dwóch tygodni.

48,2 proc. zadeklarowało, że najbardziej istotnym czynnikiem podczas wyboru lokalizacji jest zapewnienie bezpieczeństwa podczas zakupów. Co ciekawe, więcej osób obawia się przebywania w przestrzeni zamkniętej (28,8 proc.) czy nie zapewnienia wymogów sanitarnych (26,4 proc.) niż kolejek (10,5 proc.).

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd