Eksport do krajów rozwiniętych utrzymał ubiegłoroczny poziom i wyniósł 51,8 mld euro. Mocno natomiast wzrósł w przypadku rynków rozwijających się, gdzie dynamika sięgnęła 17,7 proc., a wartość sprzedaży wzrosła do 4,6 mld euro.
Wartość eksportu do krajów Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła 3,5 mld euro i zwiększyła się w ujęciu rocznym o przeszło jedna dziesiątą.
Największym rynkiem eksportowym dla polskich firm pozostają Niemcy, gdzie w pierwszym kwartale 2020 r. wysłano towary warte 16,5 mld euro. To niewielki, 0,5-procentowy wzrost w porównaniu do pierwszego kwartału sprzed roku. Jednak udział Niemiec w polskim eksporcie nieco zmalał: z 28 proc. w pierwszych trzech miesiącach 2019 r. do 27,6 proc. obecnie. Eksport na rynek czeski, drugi pod względem wielkości dla polskiej zagranicznej sprzedaży towarowej zwiększył się o 1,2 proc. do 3,6 mld euro, ale utrzymał ten sam co rok wcześniej udział: 6,1 proc. Zmalał natomiast eksport do Wielkiej Brytanii. Jego wartość w pierwszym kwartale 2020 r. była taka sama jak w przypadku Czech – 3,6 mld euro, ale w porównaniu r/r okazała się znacząco niższa, bo o 5,9 proc. W rezultacie udział brytyjskiego rynku w całości polskiego eksportu zmalał do 6,1 proc. z 6,5 proc. rok wcześniej.
W sumie z pierwszej dziesiątki najważniejszych dla Polski rynków eksportowych spadki miały miejsce w 6 przypadkach: jeszcze w eksporcie do Francji, Holandii, Włoch, Szwecji i na Węgry. Najmocniej wzrósł eksport do Rosji – o 8,7 proc. do poziomu 1,8 mld euro, co zwiększyło udział tego rynku z 2,8 do 3 proc. O 3 proc. wzrósł eksport do USA, którego wartość w pierwszym kwartale była taka sama jak w przypadku Rosji, tj. 1,8 mld euro, ale 2,9-procentowy udział pozostał na takim samym poziomie jak w ub. roku.