Carrefour Polska na sprzedaż? Koncern ma szukać kupca

Francuski koncern kilka miesięcy po nieudanych rozmowach o fuzji z kanadyjskim właścicielem Circle K ma szukać kupca na swoje sieci w Polsce i na Tajwanie. Carrefour Polska dementuje informacje o sprzedaży.

Aktualizacja: 24.06.2021 14:41 Publikacja: 24.06.2021 14:33

Carrefour Polska na sprzedaż? Koncern ma szukać kupca

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Carrefour rozpoczął proces analizy strategicznej swoich spółek. W jej ramach rozważane są różne scenariusze, jednak francuski magazyn „Challenges” twierdzi, że w przypadku polskich i tajwańskich aktywów koncern ma rozważać sprzedaż w związku z nie najlepszymi wynikami. W rozmowie z Reutersem, biuro prasowe koncernu zaprzeczyło, by miało rozważać sprzedaż polskich i tajwańskich sklepów. Polskie biuro prasowe Carrefoura również zaprzecza, by rozważano sprzedaż polskiej sieci.

- W ramach przygotowania kolejnego planu strategicznego, Carrefour rozpoczął analizę swoich spółek pod kątem możliwych ruchów konsolidacji, partnerstwa lub sprzedaży. Ta strategiczna analiza właśnie się rozpoczęła i wobec tego dementujemy informacje o jakichkolwiek decyzjach sprzedaży aktywów – poinformowało „Rzeczpospolitą” Biuro Prasowe Carrefour Polska.

Jak zauważa Bloomberg, pomysł wyjścia z Polski przez francuskiego potentata detalicznego nie jest nowy, jednak zdaniem analityków problemem jest… brak potencjalnego kupca. Polskę opuściło ostatnio Tesco, które swoją sieć sprzedało Salling Group (sieć Netto). Polski rynek jest mocno konkurencyjny i Carrefour ma w Polsce niewielką marżę zysku.

Ostatnie miesiące nie były dla Carrefoura w Polsce najlepsze. Wirtualne Media zwracają uwagę, że sprzedaż like-for-like spadła w pierwszym kwartale 2021 roku o 2,3 proc. Sieć uznała to za „dobre” wyniki, wskazując na fakt, że w tym czasie zamknięte były centra handlowe, i ostrą konkurencję. Jednak nie sposób nie zapominać, że w czasie zamknięcia centrów, sklepy Carrefoura i jego konkurentów mogły być otwarte w zaostrzonym reżimie sanitarnym.

Koncern ma za sobą nieudane rozmowy o fuzji z kanadyjskim Alimentation Couche-Tard, sieci mającej w Ameryce Północnej ponad 9 tys. sklepów. Kanadyjska firma w Europie znana jest z prowadzenia stacji paliw pod logo Circle K.

Przyjazne przejęcie Carrefoura przez Kanadyjczyków nie doszło do skutku, a w obronę francuskiego koncernu przed przejęciem przez obcy kapitał zaangażował się nawet francuski rząd.

Carrefour Polska ma w naszym kraju ponad 900 sklepów. Prowadzi je w sześciu różnych formatach – ma hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe i specjalistyczne. Do tego Carrefour prowadzi także e-sprzedaż. W ostatnim czasie francuski koncern dość intensywnie rozwijał w Polsce zwłaszcza sieć sklepów franczyzowych oraz dyskontowy model sprzedaży.

Carrefour rozpoczął proces analizy strategicznej swoich spółek. W jej ramach rozważane są różne scenariusze, jednak francuski magazyn „Challenges” twierdzi, że w przypadku polskich i tajwańskich aktywów koncern ma rozważać sprzedaż w związku z nie najlepszymi wynikami. W rozmowie z Reutersem, biuro prasowe koncernu zaprzeczyło, by miało rozważać sprzedaż polskich i tajwańskich sklepów. Polskie biuro prasowe Carrefoura również zaprzecza, by rozważano sprzedaż polskiej sieci.

Pozostało 80% artykułu
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd