Katalog receptą na pandemię. Sprzedaż bezpośrednia wystrzeliła

Sprzedaż bezpośrednia podczas zamknięcia sklepów stacjonarnych okazała się idealnym rozwiązaniem. W efekcie rosła nawet ponad 80 proc.

Aktualizacja: 23.06.2020 15:24 Publikacja: 23.06.2020 13:36

Katalog receptą na pandemię. Sprzedaż bezpośrednia wystrzeliła

Foto: Adobe Stock

Jak podaje Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej, od początku marca do końca maja br. branża notuje sprzedaż średnio o 30 proc. wyższą niż w roku poprzednim. To pokazuje, że konsumenci nie tylko ufają oferowanym produktom, ale także doskonale odnajdują się w konwersji sprzedaży do kanałów online.

Oferta taka już dawno przestała być zamawiana głównie u konsultantów, którzy przychodzili do konsumentów do domów. Branża przestawiła się na system zamówień online i teraz ten model idealnie się sprawdził.

Jak podaje PSSB, zdalne przyjmowanie zamówień, bezpieczny sposób dostarczania produktów do paczkomatów, warsztaty i konsultacje online dla współpracowników, stałe wsparcie klienta przy pomocy komunikatorów lub telefonicznie, czy indywidualne programy tworzone dla klientów, to przykłady tego, jak branża dostosowała się do wyzwań chwili i potrzeb konsumenta.

- Mimo utrudnień związanych z bezpośrednim kontaktem z konsumentami branża doskonale sobie poradziła z nową rzeczywistością. Jeszcze bardziej widać, że sprzedaż bezpośrednia to model, na który warto postawić. Dynamiczny, nowoczesny i przede wszystkim stabilny biznes, który pozwala nie tylko na rozwój, ale i bezpieczeństwo – mówi Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

- Analizując poszczególne miesiące sprzedaży we wspomnianym okresie, dostrzegamy bezprecedensowe rezultaty. Dla wielu firm członkowskich stowarzyszenia okres marzec – maj okazał się wręcz przełomowym. Zanotowały bowiem w tym miesiącu swoje rekordowe sprzedaże w całej historii danej firmy. Niektóre z nich o blisko 55 proc., a nawet niemal 85 proc. wyższą sprzedaż w porównaniu do tego samego okresu roku 2019 – dodaje.

Oprócz wyników sprzedażowych branża - jako jedna z niewielu - prowadzi aktywnie rekrutację. W czasach gdy bezrobocie znacząco rośnie, sprzedaż bezpośrednia oferuje współpracę oraz daje szansę na „Krok we własny biznes”. Pod taką też nazwą Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej z firmami członkowskimi zachęca zwłaszcza młodych do skorzystania z możliwości rozwojowych i biznesowych tego rynku. Niemal wszystkie firmy członkowskie PSSB nawet w czasie pierwszych dni lockdownu nie zaprzestały rekrutacji. Wiele z nich odnotowuje ogromne zainteresowanie. Rekordziści donoszą o ponad czterokrotnie wyższym poziomie rekrutacji niż w roku 2019 w tym samym okresie. Także raport Światowej Federacji Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA) przygotowany na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród firm pokazuje, że branża prognozuje utrzymanie oraz stabilizację obecnego trendu rynkowego.

Jak podaje Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej, od początku marca do końca maja br. branża notuje sprzedaż średnio o 30 proc. wyższą niż w roku poprzednim. To pokazuje, że konsumenci nie tylko ufają oferowanym produktom, ale także doskonale odnajdują się w konwersji sprzedaży do kanałów online.

Oferta taka już dawno przestała być zamawiana głównie u konsultantów, którzy przychodzili do konsumentów do domów. Branża przestawiła się na system zamówień online i teraz ten model idealnie się sprawdził.

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd