Pierwsza rocznica startu e-sklepu CCC przypada na koniec czerwca, a przez ten czas sklep zrealizował już ponad 1,5 miliona zamówień, odnotowuje poziom nawet 13,5 mln wizyt klientów miesięcznie i jest już dostępny na pięciu rynkach zagranicznych - Słowacja, Czechy, Rumunia, Węgry, Austria.
Platforma ccc.eu jest częścią omnichannelowego modelu sprzedaży CCC, stanowiącego jeden z podstawowych filarów strategii biznesowej GO.22. Witryna oferuje poza zakupami również funkcjonalności dodatkowe jak sprawdzenie dostępności danego modelu obuwia i jego rezerwację w sklepie czy też sprawdzenie rekomendacji co do właściwego rozmiaru przez esize.me.
Częścią systemu jest również aplikacja CCC, która odpowiada w niektórych miesiącach za nawet 30 proc. obrotu sklepu i niedługo będzie świętować 2 mln pobrań. Łącznie kanał mobilny (www i aplikacja) odpowiada za 75-80 proc. ruchu w serwisach CCC.
CCC rozwija również funkcjonalności w kanałach social media i komunikatorach. W czerwcu do Messenger dodana została usługa visual search pozwalająca klientom na wyszukiwanie produktów z oferty CCC na podstawie dowolnego zdjęcia (co do tej pory dostępne było tylko w aplikacji CCC). CCC jako pierwsza w Polsce marka modowa zaczęła także korzystać z Google Voice Assistant, gdzie klient może m.in. sprawdzić dostępność produktów w sklepach stacjonarnych czy znaleźć najbliższy sklep. Rozwija się dynamicznie zasięg usługi esize.me, dzięki której już ponad 1 mln polskich klientów może wykorzystywać profesjonalny skan stopy, dla łatwiejszych zakupów i dobrania rozmiaru butów dla siebie czy dla swoich bliskich.
- Na dziś można powiedzieć, że nadrobiliśmy zaległości, a na przyszłość - chcemy rozwijać się jeszcze szybciej, i być tam gdzie jest klient – mówi Karol Półtorak, wiceprezes CCC.