Pandemia: Lody popularniejsze niż szampony i dezodoranty

Ludzie pracujący w domu jedzą więcej lodów, ale zaniedbują higienę osobistą i pielęgnację - wynika z raportu giganta dóbr konsumpcyjnych Unilever.

Aktualizacja: 23.07.2020 13:21 Publikacja: 23.07.2020 12:01

Pandemia: Lody popularniejsze niż szampony i dezodoranty

Foto: Adobe Stock

ula

Sprzedaż lodów skoczyła w ciągu trzech miesięcy do czerwca o 26 proc. W tym samym czasie spadł popyt na szampony i dezodoranty.

Czytaj także: Co kupujemy w czasie pandemii. Największe hity i niespodzianki

Unilever w raporcie kwartalnym poinformował, że w trakcie lockdownu spowodowanego pandemią koronawirusa klienci kupowali więcej nie tylko lodów, ale także herbaty oraz innych produktów spożywczych. Najchętniej kupowanymi markami lodów podczas lockdownu były: Magnum i Ben and Jerry's.

Wyraźnie wzrosła też sprzedaż dań gotowych, m.in. marki Knorr oraz majonezu Hellmann's.

Mimo, że mocno wzrosła sprzedaż mydeł do rąk i płynów do dezynfekcji, to inne środki higieny osobistej zanotowały wyraźny spadek sprzedaży. Dezodoranty i szampony okazały się mniej niezbędne dla osób, które z powodu pandemii musiały drastycznie ograniczyć kontakty społeczne - informuje BBC.

Unilever już w kwietniu informował, że sprzedaż dezodorantów i innych środków higieny osobistej wyraźnie spadła. Najwyraźniej wiele osób pracujących zdalnie przestaje tak często myć włosy, golić się a nawet nie używa codziennie dezodorantów. Wyraźnie to widać podczas całego okresu pandemii.

Z danych Unilever wynika też, że mocno wzrosła sprzedaż środków czystości, takich jak płyny do czyszczenia Cif czy preparaty marki Domestos, które pomagają nie tylko w utrzymaniu czystości, ale także zapobiegają roznoszenia koronawirusa.

W sumie spadek sprzedaży produktów grupy Unilever w drugim kwartale tego roku okazał się niższy niż oczekiwali analitycy.

Sprzedaż bazowa spadła w II kwartale roku o 0,3 proc. Analitycy prognozowali spadek o 4,3 procent. Według analityków był to pierwszy spadek sprzedaży kwartalnej koncernu od trzeciego kwartału 2004 roku.

Sprzedaż lodów skoczyła w ciągu trzech miesięcy do czerwca o 26 proc. W tym samym czasie spadł popyt na szampony i dezodoranty.

Czytaj także: Co kupujemy w czasie pandemii. Największe hity i niespodzianki

Pozostało 87% artykułu
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd