Celebrytki reklamowały podróbki. Apple im daruje

Kylie i Kendall Jenner reklamowały na Instagramie słuchawki, które do złudzenia przypominają AirPods firmy Apple. Niestety w rzeczywistości były to podróbki. Amerykański koncern nie będzie jednak ich za to ścigał.

Aktualizacja: 01.08.2020 18:37 Publikacja: 01.08.2020 15:46

Celebrytki reklamowały podróbki. Apple im daruje

Foto: Bloomberg

ula

Obie celebrytki mają na Instargramie w sumie 322 mln followersów. Okazało się, że nie są jedynymi infuencerkami, które reklamowały podróbki AirPodsów.

Według Apple słuchawki są kopią ich AirPods - tyle, że dużo tańszą i gorszej jakości - informuje BBC. Mimo to koncern zdecydował się nie podejmować żadnych kroków prawnych przeciwko celebrytkom, mimo, iż w przeszłości zdarzało mu się walczyć z promowaniem podróbek swoich produktów.

BBC, które wykryło dzięki swoim czytelnikom, promocje podróbek, chciało dowiedzieć się czemu Kylie i Kendall Jenner zdecydowały się wziąć udział w tej akcji. Jednak nie udało się jej uzyskać żadnego komentarza. Reklamy słuchawek już zniknęły z kont obu sióstr.

Według BBC dziesiątki celebrytów i influencerów reklamują na Instagramie podróbki Apple Airpods i Apple Watch. Celebryci reklamują linki do stron internetowych, na których można kupić podróbki przesyłane prosto z Chin, omijając sklepy i platformy sprzedażowe.

Podróbki wyglądają niemal identycznie jak oryginały, maja tylko inne nazwy i dość szybko okazuje się, że jakością też nie jest najlepiej.

Foto: Instagram

Promowanie takich produktów może zostać uznane za naruszenie praw autorskich oraz znaków towarowych zgodnie z brytyjskim prawem, jeśli podróbki zostaną uznane za wystarczająco podobne do oryginalnych produktów. Sprzedawcy tych produktów zazwyczaj są tylko pośrednikami - nie posiadają ich fizycznie, ani nawet ich nie widzieli. Zostali jedynie wynajęci do ich promocji i sprzedaży, a influencerzy są dla nich "narzędziem" marketingowym do promowania produktów.

Obie celebrytki mają na Instargramie w sumie 322 mln followersów. Okazało się, że nie są jedynymi infuencerkami, które reklamowały podróbki AirPodsów.

Według Apple słuchawki są kopią ich AirPods - tyle, że dużo tańszą i gorszej jakości - informuje BBC. Mimo to koncern zdecydował się nie podejmować żadnych kroków prawnych przeciwko celebrytkom, mimo, iż w przeszłości zdarzało mu się walczyć z promowaniem podróbek swoich produktów.

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd