Lalka Barbie wraca i to w dobrym stylu

Mattel, producent lalek Barbie i innych zabawek osiągnął wzrost przychodów w trzecim kwartale roku. Wszystko dzięki pandemii. Rodzice kupują dzieciom coraz więcej zabawek, by zając je podczas lockdownu.

Aktualizacja: 24.10.2020 15:51 Publikacja: 24.10.2020 15:06

Lalka Barbie wraca i to w dobrym stylu

Foto: Bloomberg

ula

Przychody Mattel w okresie od lipca do września wzrosły o 10 proc. do 1,63 mld dolarów. Przewyższyło to szacunki analityków. W porównaniu z trzecim kwartałem 2019 roku, to wzrost o 348 procent.

Skorygowany zysk wyniósł 95 centów na akcję - informuje Bloomberg.

Według danych sieci handlowych takich jak Walmart i Target rodzic kupują coraz więcej zabawek. Wszystko przez Covid-19 który zmusił wiele stanów do zamknięcia szkół. Dzieci nie tylko odbywają zajęcia on-line, ale także głownie siedzą w domu, unikając kontaktu z rówieśnikami. Więc rodzice kupują im coraz więcej zabawek.

Mattel to nie tylko producent lalek Barbie, ale także samochodów i zestawów Hot Wheels, Matchbox, zabawek dla najmłodszych Fisher-Price, a także serii lalek Polly Pocket, Monster High czy zabawek związanych z Filmami takimi jak Toy Story i Park Jurajski.

Dyrektor generalny Mattel, Ynon Kreiz, powiedział, że spodziewa się, iż domki do zabawy Barbie i same lalki będą jednymi z najlepiej sprzedających się zabawek firmy w okresie świątecznym. Jednocześnie ostrzegł przed ewentualnymi problemami z dostawami, w związku a pandemią koronawirusa - informuje agencja Reutera.

„Nie możemy być pewni, że w pełni sprostamy gwałtownemu wzrostowi popytu konsumenckiego" - powiedział Kreiz.

Foto: Bloomberg

Na wzrost popularności lalek Barbie niewątpliwie miał wpływ fil "Przygody księżniczek" (Barbie Princess Adventure), który 1 września miał premierę w serwisie streamingowym Netflix. W pierwszym tygodniu od premiery był jednym z ośmiu najbardziej popularnych filmów dla dzieci na platformie - informuje portal MarketWatch. Do sklepów natomiast trafiła cała seria lalek i zestawów związanych z fabułą filmu.

Foto: Bloomberg

Przychody Mattel w okresie od lipca do września wzrosły o 10 proc. do 1,63 mld dolarów. Przewyższyło to szacunki analityków. W porównaniu z trzecim kwartałem 2019 roku, to wzrost o 348 procent.

Skorygowany zysk wyniósł 95 centów na akcję - informuje Bloomberg.

Pozostało 84% artykułu
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd