Założony w 2008 roku chiński sklep internetowy z odzieżą Shein stał się jednym z najważniejszych graczy na światowych rynkach. Wszystko za sprawą tanich, łatwo dostępnych, popularnych produktów, które cieszą się dużym zainteresowaniem także w Polsce. Zyski Shein są owiane tajemnicą, ponieważ jako firma prywatna nie ma obowiązku ujawniać swoich rocznych wyników.
Czytaj więcej
China Evergrande New Energy Vehicle Group poinformowała, że dyrektor wykonawczy Liu Yongzhuo, który jest wiceprezesem firmy, został zatrzymany. Spowodowało spadek akcji spółki aż o 23% przy wznowieniu handlu po weekendzie. Nie on jeden ma kłopoty ze śledczymi tropiącymi korupcję na najwyższych biznesowych szczeblach.
Jeden z kluczowych partnerów chińskiego giganta, firma Authentic Brands Group specjalizująca się w zarządzaniu marką, postanowił jednak wypowiedzieć się na ten temat i do pewnego stopnia zaspokoić ciekawość konkurentów branżowych. Jak zdradził prezes Authentic Brands Group, Jamie Salter, przychody Shein znacznie wykraczają ponad 30 mld dolarów rocznie.
Sprzedaż Shein wyższa niż H&M
– Shein jest najszybciej rosnącym detalistą modowym na świecie, jeśli nie największym – podkreślił Jamie Salter w trakcie poniedziałkowej konferencji w Orlando.
– Pojawiają się głosy, że ich sprzedaż sięga 30 milionów, 40 milionów? A może 35 milionów? Nie powiem wam dokładnie, ile wynosi, ale mogę wam zdradzić, że to znacznie ponad 30 milionów dolarów rocznie – dodał prezes i założyciel Authentic Brands Group.