Ile wynoszą przychody chińskiego giganta Shein? „Znacznie ponad 30 mld dol. rocznie”

Zyski chińskiego giganta odzieżowego nie są jawne i od lat budzą liczne spekulacje w branży. Jeden z głównych partnerów biznesowych Shein postanowił jednak uchylić nieco rąbka tajemnicy.

Publikacja: 09.01.2024 12:36

Ile wynoszą przychody chińskiego giganta Shein? „Znacznie ponad 30 mld dol. rocznie”

Foto: Bloomberg

ala

Założony w 2008 roku chiński sklep internetowy z odzieżą Shein stał się jednym z najważniejszych graczy na światowych rynkach. Wszystko za sprawą tanich, łatwo dostępnych, popularnych produktów, które cieszą się dużym zainteresowaniem także w Polsce. Zyski Shein są owiane tajemnicą, ponieważ jako firma prywatna nie ma obowiązku ujawniać swoich rocznych wyników.

Czytaj więcej

Wiceprezes Evergrande zatrzymany. Polowanie na menedżerów chińskich gigantów

Jeden z kluczowych partnerów chińskiego giganta, firma Authentic Brands Group specjalizująca się w zarządzaniu marką, postanowił jednak wypowiedzieć się na ten temat i do pewnego stopnia zaspokoić ciekawość konkurentów branżowych. Jak zdradził prezes Authentic Brands Group, Jamie Salter, przychody Shein znacznie wykraczają ponad 30 mld dolarów rocznie.

Sprzedaż Shein wyższa niż H&M

– Shein jest najszybciej rosnącym detalistą modowym na świecie, jeśli nie największym – podkreślił Jamie Salter w trakcie poniedziałkowej konferencji w Orlando.

– Pojawiają się głosy, że ich sprzedaż sięga 30 milionów, 40 milionów? A może 35 milionów? Nie powiem wam dokładnie, ile wynosi, ale mogę wam zdradzić, że to znacznie ponad 30 milionów dolarów rocznie – dodał prezes i założyciel Authentic Brands Group.

To oznacza, że chiński gigant osiąga sprzedaż zbliżoną do tej, którą notuje hiszpański holding Inditex – właściciel takich marek jak Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius czy Oysho – i większą od szwedzkiego H&M.

Założony w 2008 roku chiński sklep internetowy z odzieżą Shein stał się jednym z najważniejszych graczy na światowych rynkach. Wszystko za sprawą tanich, łatwo dostępnych, popularnych produktów, które cieszą się dużym zainteresowaniem także w Polsce. Zyski Shein są owiane tajemnicą, ponieważ jako firma prywatna nie ma obowiązku ujawniać swoich rocznych wyników.

Jeden z kluczowych partnerów chińskiego giganta, firma Authentic Brands Group specjalizująca się w zarządzaniu marką, postanowił jednak wypowiedzieć się na ten temat i do pewnego stopnia zaspokoić ciekawość konkurentów branżowych. Jak zdradził prezes Authentic Brands Group, Jamie Salter, przychody Shein znacznie wykraczają ponad 30 mld dolarów rocznie.

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd