47,4 mln zł, o 52 proc. mniej niż rok wcześniej wyniosły skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy VRG, właściciela marek odzieżowych Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler oraz jubilerskiego W.Kruk.
Spadek ten to wypadkowa zamknięcia sklepów w galeriach handlowych przez około trzy tygodnie ubiegłego miesiąca, (7-28 listopada) ograniczenia powierzchni handlowej (o 2,4 proc.) oraz kumulacji popytu w ostatnią sobotę i promocji przygotowanych w związku z tzw. Czarnym Piątkiem, bez których dziura mogłaby być większa.
- Mamy za sobą bardzo udany Black Friday. Nasze marki odzieżowe, Vistula, Bytom i Wólczanka, notowały w piątek rekordową sprzedaż w kanale online. W porównaniu z ubiegłym rokiem mówimy o 2 a czasem i 3 krotności wyników sprzedaży w sklepie internetowym (wynik samego Black Friday). Świetnie poradził sobie zwłaszcza Bytom - marka pobiła historyczne rekordy wartości sprzedaży (uzyskując wynik dzienny na poziomie trzykrotności przeciętnej dziennej sprzedaży w pozostałe dni listopada tego roku) – mówił nam w tym tygodniu wiceprezes VRG, Radosław Jakociuk.
Według niego w tym samym miesiącu kumulacja sprzedaży miała miejsce jeszcze 6 listopada, tuż przed administracyjnym zamknięciem sklepów.
W wyniku VRG widać, że sklepy walczyły o klientów ceną. Skonsolidowana marża na sprzedaży w listopadzie były o 3,3 pkt. proc. niższa niż przed rokiem i wyniosła 49,3 proc.