1 czerwca to stały punkt w kalendarzu sieci handlowych, ponieważ z tej okazji zawsze planowane są przez Polaków dodatkowe wydatki. Z badania UCE Research dla Grupy SkipWish wynika, że 21,9 proc. Polaków chce z tej okazji wydać 50–100 zł, a 26,6 proc. planuje zamiast prezentu dać po prostu gotówkę.
– To jest dość zaskakujące, ponieważ od wielu lat Polacy głównie wskazywali na zabawki, słodycze i drobną elektronikę – mówi Maciej Tygielski, współautor badania z Grupy SkipWish. – Może to świadczyć o tym, że rodacy widzą, że za środki, za które mogliby kupić dany prezent, niezbyt wiele kupią, a więc decyzję zakupową cedują na obdarowanych. Tym samym pozbywając się problemu – dodaje.
Będą upominki
Z kolei z sondażu GfK wynika, że Dzień Dziecka cieszy się dużą popularnością w Polsce. W tym roku ponad 46 proc. Polaków planuje celebrować tę okazję i mimo wielu wyzwań ekonomicznych w ostatnich miesiącach nie zamierza na niej oszczędzać. – Aż 48 proc. osób wyda na ten cel ponad 100 zł, z czego 17 proc. – ponad 200 zł – mówi Anna Szwedowska, konsultant w GfK. – Niemalże połowa respondentów deklaruje kupienie dzieciom upominku. Niewiele mniej, bo 40 proc., chce podarować najmłodszym coś, czego nie da się przeliczyć na żadne pieniądze – wspólnie spędzony czas – dodaje.
W efekcie sieci handlowe drobiazgowo przygotowują się na tę okazję. – Zarówno Dzień Matki, jak i Dzień Dziecka to ważne dni w kalendarzu handlowym. Dlatego z tych okazji sieć Biedronka co roku przygotowuje dla swoich klientów specjalne oferty, które cieszą się dużym zainteresowaniem – mówi Karolina Ulatowska, koordynatorka ds. komunikacji korporacyjnej sieci Biedronka.