Woolworth to sieć dyskontów i domów towarowych, która działa w obecnej postaci od 2010 r., ma ponad 570 sklepów w niemieckich centrach miast i centrach handlowych. Pierwszy polski sklep pod szyldem Woolworth zostanie otwarty 8 maja w Krakowie w parku handlowym Atut Galicyjska. Jeszcze w maju kolejne pojawią się w Poznaniu i Warszawie.
Czytaj więcej
Tylko w trzecim kwartale na polskim rynku handlowym zadebiutowało 15 nowych marek. Mimo spowolnienia w sektorze i spodziewanego kryzysu.
Korzenie marki sięgają 1879 roku i USA, w Pensylwanii Frank Winfield Woolworth, właściciel sklepu z artykułami gospodarstwa domowego, wpadł na pomysł, aby opatrzony cenami towar wyłożyć na ladzie. Tym samym dokonał rewolucji, wprowadzając standard bez którego trudno sobie wyobrazić współczesny handel. Obecnie Woolworth to najszybciej rozwijająca się sieć domów towarowych w Niemczech.
– Marka Woolworth współkształtowała handel znany w obecnej formie już ponad 140 lat temu. Jesteśmy dumni, że będziemy mogli przenieść naszą odnoszącą sukcesy koncepcję sprzedaży detalicznej z Niemiec na polski rynek, który uznajemy za bardzo perspektywiczny biznesowo - mówi mówi Radoslav Straka, dyrektor ds. sprzedaży w Woolworth Polska.
Woolworth ma w asortymencie ma różnorodne produkty codziennego użytku - od tekstyliów i odzieży, przez AGD i elektronikę użytkową, na produktach drogeryjnych i dekoracyjnych skończywszy. Średnio to od 8 do 12 tys. artykułów na sklep.