Po wyrównaniu sezonowym niemiecki eksport towarów w lutym 2023 r. sięgnął 136,7 mld euro, a import 120,7 mld euro. Saldo handlu zagranicznego wykazało nadwyżkę w wysokości 16,0 mld euro. Skorygowana nadwyżka również w styczniu 2023 r. wyniosła 16,0 mld euro, podczas gdy w lutym 2022 r. wyniosła +10,7 mld euro - podał Federalny Urząd Statystyczny (Destatis).
Najwięcej do Unii
W ujęciu wyrównanym sezonowo Niemcy wyeksportowały w lutym do krajów Unii Europejskiej (UE) towary o wartości 73,9 mld euro, natomiast z tych krajów zaimportowały towary o wartości 62,8 mld euro. W porównaniu ze styczniem wyrównany sezonowo eksport do krajów UE wzrósł o 2,0 proc., a import z tych krajów o 5,1 proc. Wartość towarów wyeksportowanych do krajów strefy euro wyniosła 52,2 mld euro (+1,6 proc.), a towarów importowanych stamtąd 41,7 mld euro (+3,3 proc.). W lutym towary o wartości 21,7 mld euro (+2,9 proc.) zostały wyeksportowane do krajów UE nienależących do strefy euro, natomiast wartość towarów importowanych z tych krajów wyniosła 21,1 mld euro (+8,8 proc.).
Czytaj więcej
W Niemczech jeden produkt finansowy jest szczególnie popularny. Posiada go ponad 40 proc. Niemców – wynika z badania Statista Consumer Insights.
Eksport towarów do krajów spoza UE wyniósł w lutym 2023 r. 62,8 mld euro, podczas gdy import z tych krajów wyniósł 57,9 mld euro w ujęciu kalendarzowym i wyrównanym sezonowo. W porównaniu ze styczniem 2023 r. eksport do krajów trzecich wzrósł o 6,6 proc., a import z tych krajów o 4,0 proc.
USA na czele
Większość niemieckiego eksportu trafiła do Stanów Zjednoczonych w lutym 2023 r., przy czym eksport towarów wzrósł o 9,4 proc. w styczniu 2023 r. (po korektach sezonowych). Eksport do USA wzrósł tym samym do 14,0 mld euro. Eksport do Chin wzrósł o 10,2 proc. do 8,5 mld euro, a eksport do Wielkiej Brytanii o 2,5 proc. do 6,3 mld euro.