Apart prosi rząd o pomoc w imieniu jubilerów

Apart apeluje o uwzględnienie sektora w nowej tarczy pomocowej. W listopadzie działał tylko jeden z 206 salonów firmy.

Aktualizacja: 10.12.2020 17:39 Publikacja: 10.12.2020 17:22

Apart prosi rząd o pomoc w imieniu jubilerów

Foto: Fotorzepa/Marcin Łobaczewsi

- W Tarczy 6.0 PKD naszej branży nie uwzględniono w przeciwieństwie do np. sektora odzieżowego, który ma sklepy w tych samych centrach co my. Firmy z tych branż mogą liczyć na dopłaty do wynagrodzeń dla pracowników, nam tego nie umożliwiono – mówi Michał Stawecki, dyrektor marketingu Apart.

- Apelujemy, aby branże jubilerską także włączono do Tarczy. Naszych uwag wysłuchał Senat, we wprowadzonych poprawkach branżę ujęto, jednak sejmowa komisja te zmiany odrzuciła. Choć jednocześnie dodano wówczas np. branżę obuwniczą - dodaje. Pominięto nie tylko sektor jubilerski, ale również wiele innych jak sprzedawcy zabawek, mebli i innych produktów.

Dlatego Apart apeluje w imieniu całej branży jubilerskiej o to, aby ona również miała szansę na pomoc. 

- Choć konkurujemy ze sobą, to wszyscy straciliśmy. W listopadzie z 206 salonów tylko jeden był otwarty. W tym czasie e-commerce kilkukrotnie urósł, ale jesteśmy wciąż bardzo daleko do odrobienia strat. Wysłaliśmy do Ministerstwa Rozwoju dwa listy z apelem, liczymy na nowelizację ustawy - mówi Michał Stawecki.

W przypadku Apartu pojawiły się głosy, że firma w obliczu prowadzonej na ogromną skalę reklamy z udziałem wysoko opłacanych gwiazd zabiega o pomoc co jest niezręczne.

 – Jedno z drugim nie ma nic wspólnego, chodzi o równe traktowanie podmiotów gospodarczych. Nie zarzucam konkurencji zatrudniania gwiazd i promowania swojej oferty. Każdy dba o swój biznes. Nasza aktywność marketingowa jest tak naprawdę mniejsza niż w latach ubiegłych, mniej wydajemy, ale promocja jest bardziej widoczna niż rok temu ponieważ firm prowadzących akcje promocyjne jest także mniej - mówi dyrektor Stawecki.

W internecie popularność zdobyła parodia nowej świątecznej reklamy Apartu, na którą firma zareagowała i zwróciła się do twórców. Efekt współpracy poznamy już niedługo.

- Planujemy akcję z Klubem Komediowym, pewną kwotę przekażemy na cel charytatywny, a będzie to efekt akcji jaką Klub zorganizuje - podaje Apart.

- W Tarczy 6.0 PKD naszej branży nie uwzględniono w przeciwieństwie do np. sektora odzieżowego, który ma sklepy w tych samych centrach co my. Firmy z tych branż mogą liczyć na dopłaty do wynagrodzeń dla pracowników, nam tego nie umożliwiono – mówi Michał Stawecki, dyrektor marketingu Apart.

- Apelujemy, aby branże jubilerską także włączono do Tarczy. Naszych uwag wysłuchał Senat, we wprowadzonych poprawkach branżę ujęto, jednak sejmowa komisja te zmiany odrzuciła. Choć jednocześnie dodano wówczas np. branżę obuwniczą - dodaje. Pominięto nie tylko sektor jubilerski, ale również wiele innych jak sprzedawcy zabawek, mebli i innych produktów.

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd