Bułeczki w kształcie penisów w sieci handlowej. I nie są sprzedawane dla żartu

Szwedzka sieć Pressbyrån wprowadziła do sprzedaży słodkie bułeczki w kształcie penisów. Cel jest bardzo szczytny.

Publikacja: 20.11.2022 13:37

Bułeczki w kształcie penisów w sieci handlowej. I nie są sprzedawane dla żartu

Foto: materiały prasowe

Pressbyrån to szwedzki odpowiednik polskiej Żabki, sklepy obecne niemal wszędzie w Szwecji. Popularna sieć postanowiła się włączyć w listopadową akcję dbania o zdrowie mężczyzn – Mustaschkampen, mającą na celu powiększanie świadomości profilaktyki raka prostaty. Pressbyrån włączyła się w to prosto i całkiem dowcipnie wprowadzając w wybranych sklepach do swojej oferty „lusseballe” zamiast corocznych „lussebulle”. Tradycyjne lussebulle pojawiają się w okolicach 13 grudnia (na św. Łucji) i są to szafranowe bułeczki drożdżowe wywinięte w ósemkę z rodzynką w środku każdego kółka.

Sieć Pressbyrån, jak zauważa facebookowy profil „Sztokholmianka” wykorzystała podobieństwo słów „bulle” i „balle” nadając bułeczkom kształt penisów i umieszczając rodzynki w stylizowanych jądrach.

Bułeczka zwie się lusseballe, co jest grą słów (Lusse - zdrobnienie od Łucji, bulle - bułka, ale balle to już kutas). Tradycyjne lussebullar piecze się w okolicach Sankta Lucia czyli 13 grudnia i zwie się je... kotkami. To szafranowe bułeczki drożdżowe wywinięte w ósemkę, z rodzynką w każdym "brzuszku".

Bułeczki sprzedawane są po 20 koron i połowa ceny przeznaczana jest na Mustachkampen czyli promocję badań prostaty pod kątem nowotworu. W Szwecji badanie odbywa się poprzez badanie krwi.

Sieć sklepów nie poprzestała na samych bułeczkach. Na melodię popularnej tradycyjnej piosenki „Lusselelle” promuje piosenkę nakłaniającą do badania genitaliów. W Polsce Ogólnopolski Dzień Świadomości Raka Prostaty przypada 23 czerwca. Bułeczek w kształcie penisów jednak polskie sieci handlowe ani z tej okazji, ani z okazji „No-shave November” czyli międzynarodowej akcji non-profit zwiększającej świadomość profilaktyki nowotworów, żadna polska sieć handlowa nie sprzedaje.

Pressbyrån to szwedzki odpowiednik polskiej Żabki, sklepy obecne niemal wszędzie w Szwecji. Popularna sieć postanowiła się włączyć w listopadową akcję dbania o zdrowie mężczyzn – Mustaschkampen, mającą na celu powiększanie świadomości profilaktyki raka prostaty. Pressbyrån włączyła się w to prosto i całkiem dowcipnie wprowadzając w wybranych sklepach do swojej oferty „lusseballe” zamiast corocznych „lussebulle”. Tradycyjne lussebulle pojawiają się w okolicach 13 grudnia (na św. Łucji) i są to szafranowe bułeczki drożdżowe wywinięte w ósemkę z rodzynką w środku każdego kółka.

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd