Dzień Singla to święto od początku wymyślone i prowadzone przez chiński koncern Alibaba, prowadzący wiele platform internetowych jak Taobao, Tmall czy AliExpress. Choć to absolutnie twór wyłącznie marketingowy to jest już globalnym fenomenem – kulturowym i biznesowym.
Rok temu w z tej okazji serwisy zanotowały w sumie 139 mld dol. sprzedaży (mowa o całym festiwalu, w przypadku niektórych sprzedawców nawet tygodniu). Z danych firm badawczych wynika, ze jeden dzień przyniósł 84,5 mld dol. przychodu, ponad 14 proc., więcej niż rok wcześniej. Oznacza to, ze jest to dzień z największą sprzedaż internetową na całym świecie.
Czytaj więcej
Choć większość e-sklepów zamierza obniżyć ceny z okazji Czarnego Piątku, to oferty i tak będą mniej korzystne niż rok temu. Czas zapomnieć np. o darmowych dostawach.
O ile początkowo święto przyjęło się w Chinach, a później na innych rynkach azjatyckich, to dzięki ekspansji np AliExpress moda na Dzień Singla rozpowszechnia się także na inne kraje, również Polskę.
W tym roku widać coraz większą liczbę sieci handlowych czy sprzedawców internetowych, którzy z tej okazji ogłaszają specjalne akcje marketingowe i promocje. Robią to zarówno sprzedawcy elektroniki jak i drogerie, choć nadal ofert jest sporo mniej niż w związku z innym importowanym zwyczajem czyli Czarnym Piątkiem.