Zdecydowanie na rynku widać duże zainteresowanie polskich konsumentów mody markami krajowymi. 84 proc. ma w szafie takie produkty i to niezależnie od grupy wiekowej. Odzież to zdecydowanie największa kategoria, jeśli chodzi o zakupy internetowe Polaków, wybierana jest online najczęściej, a wartość wydatków przekracza już 8 mld zł – wynika z danych Euromonitor International.
Z badania operatora finansowego Klarna wynika również, że polscy konsumenci mody cenią sobie minimalistyczne, przyjazne dla środowiska opakowania, na co wskazało 48 proc. 63 proc. respondentów dokonała już zakupu używanego produktu, odsetek ten jest najwyższy wśród pokolenia Z i wynosi 72 proc., zaś wśród Millenialsów to 69 proc.
Z badania firmy wynika, że online to najchętniej wybierany sposób wyszukiwania produktów – 45 proc. kupujących modę poszukuje produktów przez wyszukiwarki, a 42 proc. przez platformy marketplace. 63 proc. podczas zakupów online korzysta z komputera. 74 proc. zamawia paczki do automatów paczkowych i pod tym względem Polacy są europejskim liderem – dla porównania we Francji taki sposób dostawy wybiera 3 proc., a w Wielkiej Brytanii zaledwie 1 proc. kupujących modę.
Czytaj więcej
Po dwóch trudnych latach rynek ponownie się rozwija, zapowiadane są także wejścia nowych marek i butików. Branża luksusowa coraz mocniej obecna jest też w internecie.
Polscy konsumenci mody poszukują innowacyjnych rozwiązań w zakresie zakupów online. 19 proc. z nich uczestniczyło do tej pory w livestreamowych zakupach, co stawia ich na drugim miejscu – po Amerykanach – w grupie 12 państw objętych badaniem. Przy czym w przypadku polskich często kupujących online to 60 proc. 38 proc. korzysta z wirtualnych przymierzalni, co czwarty z wirtualnych asystentów zakupów, a 13 proc. z AR/VR.