Dzień Kobiet był zawsze w handlu mocno zauważalny, zawsze to okazja do zwiększonych zakupów. Sklepy wprowadzały specjalne promocje, sprzedawały się zwłaszcza kwiaty, ale także słodycze czy kosmetyki. W tym roku wygląda to inaczej. – Postanowiono w centrali, by w związku z sytuacją w Ukrainie w tym roku zdecydowanie ograniczyć promowanie tej okazji – słyszymy w jednej z dużych sieci.
Nastawienie handlu zmieniło się diametralnie także w związku z tym, że wiele kobiet pracujących w sklepach to Ukrainki. – Świętowanie jest niezręczne, jeśli one zamartwiają się o bliskich – dodaje pracownik kolejnej sieci.
Ogółem nastawienie do święta zmienia się, jego popularność także w ostatnich latach powoli spada. Lidl z tej okazji podkreśla wcale nie wątek obdarowywania kobiet prezentami, tylko równości płacowej kobiet i mężczyzn. Wciąż według oficjalnych statystyk wynagrodzenie kobiet w Polsce jest średnio 7 proc. niższe nawet na porównywalnym stanowisku – wynika z badania firmy doradczej Korn Ferry w grupie ponad 16 tys. pracowników. Lidl wraz z tą firmą oraz United Nations Global Compact Network Poland (UN GCNP) przyzna nagrody firmom, których polityka wynagrodzeniowa jest najbardziej wyrównana.
– To w naszej ocenie ważna społecznie inicjatywa, ale też szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw na dążenie do wysokich standardów – mówi Anna Potocka-Domin, dyrektorka Programu Business & Human Rights, United Nations Global Compact Poland.
Czytaj więcej
Władze Ukrainy wprowadziły limity w eksporcie płodów rolnych w związku z rosyjską agresją. Inne kraje zbożowe mogą zrobić to samo — uważa dziennik „La Tribune”.