Trend na najbliższe lata to według internetowych platform shoppertainment - to nie tylko zakupy, ale w trakcie procesu wyszukiwania produktu, jak i miejsca finalizowania transakcji będą pojawiały się media społecznościowe. Także z nowymi formami dotarcia do klienta, jak transmisje livestreaming.
Z badania Forrester Consulting dla platformy Aliexpress wynika, że shoppertainment w Polsce jako trend interesuje 83 proc. konsumentów kupujących online. W Hiszpanii podobnie odpowiedziało 78 proc. badanych, we Francji 67 proc., a w Wielkiej Brytanii 59 proc.
- Nawet gdy pandemia zmusiła konsumentów do zmiany zachowań zakupowych w 2020 r., zakupy w sklepach nadal dominowały na rynku europejskim - podaje Forrester. Z badania wynika, że wśród ankietowanych konsumentów we Francji, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii 64 proc. kupowało produkty lub usługi w sklepach raz na tydzień, a 30 proc. kupuje online co tydzień.
- Chociaż zakupy w sklepach stacjonarnych są nadal bardziej popularną opcją dla europejskich konsumentów, dwie trzecie badanych konsumentów europejskich kupuje więcej w internecie, a 31 proc. kupuje znacznie więcej w internecie - podaje firma.
Ten trend na shoppertainment zaczął się w Azji, w Chinach rynek zakupów podczas transmisji online ma rosnąć w najbliższe pięć lat średnio 27,1 proc. wobec 10 proc. całego rynku online i 3 proc. tradycyjnego handlu. Według Forrester Consulting w 2025 r. ma być warty 543 mld dol.