Zakupy idą na nowy poziom. Rośnie znacznie mediów społecznościowych

Kupujący online będą coraz mocniej wykorzystywali w trakcie tego procesu media społecznościowe. Polacy są też mocno zainteresowani tym kanałem.

Aktualizacja: 23.02.2021 13:10 Publikacja: 23.02.2021 12:36

Zakupy idą na nowy poziom. Rośnie znacznie mediów społecznościowych

Foto: AdobeStock

Trend na najbliższe lata to według internetowych platform shoppertainment - to nie tylko zakupy, ale w trakcie procesu wyszukiwania produktu, jak i miejsca finalizowania transakcji będą pojawiały się media społecznościowe. Także z nowymi formami dotarcia do klienta, jak transmisje livestreaming.

Z badania Forrester Consulting dla platformy Aliexpress wynika, że shoppertainment w Polsce jako trend interesuje 83 proc. konsumentów kupujących online. W Hiszpanii podobnie odpowiedziało 78 proc. badanych, we Francji 67 proc., a w Wielkiej Brytanii 59 proc.

- Nawet gdy pandemia zmusiła konsumentów do zmiany zachowań zakupowych w 2020 r., zakupy w sklepach nadal dominowały na rynku europejskim - podaje Forrester. Z badania wynika, że wśród ankietowanych konsumentów we Francji, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii 64 proc. kupowało produkty lub usługi w sklepach raz na tydzień, a 30 proc. kupuje online co tydzień.

- Chociaż zakupy w sklepach stacjonarnych są nadal bardziej popularną opcją dla europejskich konsumentów, dwie trzecie badanych konsumentów europejskich kupuje więcej w internecie, a 31 proc. kupuje znacznie więcej w internecie - podaje firma.

Ten trend na shoppertainment zaczął się w Azji, w Chinach rynek zakupów podczas transmisji online ma rosnąć w najbliższe pięć lat średnio 27,1 proc. wobec 10 proc. całego rynku online i 3 proc. tradycyjnego handlu. Według Forrester Consulting w 2025 r. ma być warty 543 mld dol.

- Użycie social mediów zakupach się zmienia, ale widać iż coraz więcej osób rozmawia tam o produktach, finalizują tam również zakupy produktów. W Europie i USA konsumenci rozmawiają o produktach, wymieniają opinie i uwagi ale kupują raczej w innych kanałach - podaje Forrester podkreślając iż spodziewa się dużych zmian zwyczajów konsumentów w tym zakresie.

Trend na najbliższe lata to według internetowych platform shoppertainment - to nie tylko zakupy, ale w trakcie procesu wyszukiwania produktu, jak i miejsca finalizowania transakcji będą pojawiały się media społecznościowe. Także z nowymi formami dotarcia do klienta, jak transmisje livestreaming.

Z badania Forrester Consulting dla platformy Aliexpress wynika, że shoppertainment w Polsce jako trend interesuje 83 proc. konsumentów kupujących online. W Hiszpanii podobnie odpowiedziało 78 proc. badanych, we Francji 67 proc., a w Wielkiej Brytanii 59 proc.

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd